|
Auteur |
Bericht |
jenba
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 aug 2011 11:22 Onderwerp: Shulden / Belgen in Nederland |
|
|
Een Belgisch koppel dat vorig jaar uit Spanje vluchtte met een berg schulden en nu op een Chaletpark in Nederland verblijft (adres gekend) en waarvan ik 1 van de schuldeisers ben ( in bezit van schriftelijke schuldbekentenis).
Bij de Politie in Nederland krijg ik als antwoord de klacht moet gebeuren in Spanje, die de klacht dan overmaakt aan Nederland ( uit ervaring weet ik dat daar niks of weinig van komt)
Nu zijn ze uitgeschreven uit Spanje en verblijven in principe legaal in Nederland.
In België kan ik wel klacht neerleggen bij de Politie, die dit dan doorgeeft naar Nederland. Tegen dan zijn ze weer gevlucht naar een ander adres.
( als het te warm komt, gaan ze lopen)
Actueel werken ze beiden, ze kunnen betalen.
In juni na meer dan 1 jaar zoeken kon ik hun lokaliseren en ontving ik 1 week later een zeer kleine betaling.
De week erop zou ik weer een betaling krijgen, het vakantiegeld kwam binnen en er was geld van werken die moest binnenkomen, veel beloftes maar niks meer.
Ze zijn weer niet meer bereikbaar, maar ze verblijven er nog steeds.
Hoe moet je dit aanpakken, procederen ja maar dan niet op de dure manier. De politie in Nederland kan niks doen....?
Hoe dit aanpakken ? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 04 aug 2011 11:56 Onderwerp: |
|
|
Wat jij schetst, lijkt mij een geschil tussen twee personen. Dit zul je civielrechtelijk moeten oplossen. Ik weet niet wat jij precies van de politie verwacht?
In Nederland int de politie in ieder geval niet de vorderingen van schuldeisers, maar doet een deurwaarder dat. Indien je een buitenlands gerechtelijk vonnis hebt, kun je een exequatur vragen bij een Nederlandse rechtbank, en kun je daarmee de deurwaarder het vonnis laten executeren. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
jenba
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 aug 2011 16:47 Onderwerp: Schulden/ Belgisch koppel |
|
|
Volgens de info die ik heb, kan ik hun dagvaarden naar keuze hetzij in Belgie, hetzij in hun woonplaats in Nederland.
Indien het gebeurt via een Belgische Rechtbank en ik bekom het vonnis, hoelang duurt het in Nederland om een executoriale titel te bekomen ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 04 aug 2011 17:41 Onderwerp: |
|
|
Geen idee hoe lang zoiets duurt, maar als er daadwerkelijk iets in Nederland te halen valt kun je wellicht alvast conservatoir beslag laten leggen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|