|
Auteur |
Bericht |
lexM
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: ma 07 mrt 2011 23:00 Onderwerp: Arbeids ovk ter vervanging zieke werknemer |
|
|
Hallo allemaal,
Zoals de titel al doet vermoeden gaat het om een arbeids ovk die ik kan tekenen.Het betreft een part time ovk voor 24 uur p. week met voor mij als student een aantrekkelijk uurloon, eindejaarsuitkering en vakantiedagen.
Waar ik mijn vraagtekens bij heb is dit artikel(het kernbeding):
De arbeids ovk wordt aangegaan voor bepaalde tijd tot en met 7 september in verband met ziektevervanging. De arbeids ovk is van rechtswege ontbonden op de datum dat de zieke werknemer niet langer arbeidsongeschikt is, danwel diens ontslagdatum. De datum die het eerste intreedt van bovengenoemde datum is bepalend.
Het spreekt elkaar tegen, aan de ene kant heb ik een arbeids ovk tot 7 septemeber.
En aan de andere kant kan ik er ieder moment uit worden gezet als de zieke werknemer weer beter wordt.
Mijn vraag is mag dit?
Ik kwam uit bij art 7: 667 BW lid 1, waarin staat dat er slechts tussentijds kan worden opgezegd mits dit vooraf is overeengekomen.
Door het contract te ondertekenen stem ik hier mee in.
Het van 'rechtswege eindigen' vind ik in deze context erg raar.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast mijn dank.
Grt,
Lex |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 08 mrt 2011 4:11 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om een contract voor bepaalde tijd waarbij einddatum is bepaald op 8 september, of op de datum dat de zieke werknemer niet langer arbeidsongeschikt is, danwel diens ontslagdatum.
Het is niet noodzakelijk dat het einde van een contract voor bepaalde tijd is bepaald op een specifieke kalenderdatum. Wel is het noodzakelijk dat het einde van de bepaalde tijd niet afhankelijk is van de wil van de werkgever.
Ik vermoed dat de "bepaalde tijd" in jouw contract rechtsgeldig is.
Van tussentijds opzeggen is trouwens geen sprake: als het dienstverband eindigt van rechtswege is opzegging juist niet nodig. Relevant is hier art. 7:667 lid 1 BW (dat trouwens niet over tussentijds opzegging gaat zoals jij lijkt aan te geven). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lexM
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: vr 18 mrt 2011 13:09 Onderwerp: |
|
|
Bona Fides bedankt voor je goede antwoord weer.
Ik heb het met de werkgever over gehad en die legde mij uit dat het om een contract gaat voor een bepaalde tijd t/m septemeber.
Het vervangen van de zieke werknemer, is er ingezet omdat ze een vergoeding ontvangen via het UWV-werkbedrijf.
Het ziet ernaar uit dat de werknemer niet binnen het half jaar terug keerd en tevens gan er meer mensen weg.
Ik hoef me dus totaal geen zorgen te maken over mijn bijbaan gelukkig.
Goed weekend!
Grt |
|
|
|
 |
|