Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 22 jun 2025 0:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rijden tijdens rijontzegging - brief justitie geseponeerd
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ddhont

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 20:25    Onderwerp: Rijden tijdens rijontzegging - brief justitie geseponeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik zou het volgende willen voorleggen: ik ben op enig moment aangehouden door de politie omdat ik mijn telefoon in de hand had tijdens het rijden. Belde niet, maar oké, mag niet dus boete. Tijdens de check van het rijbewijs kreeg ik te verstaan dat ik helemaal niet mocht rijden omdat er sprake was van een rijontzegging. Deze zou ik september 2009 ingegaan zijn voor de duur van 4 maanden. Ik werd in maart 2010 aangehouden. Ik gaf aan dat dit mij niet bekend was. Uit controle bleek dat ik wél voor ontvangst van de strafmededeling getekend had. Het is geen excuus maar ik heb een erg drukke baan en was in de veronderstelling dat het een voorwaardelijke rijontzegging was en heb er verder geen notie van genomen. De bijbehorende geldboete heb ik voldaan.

Door de constatering van de politie ben ik mijn baan per direct kwijtgeraakt en zijn schades die ik gehad heb aan de auto (en die in eerste instantie door de verzekeraar betaald zijn) aan mij doorberekend omdat ik conform de regels niet verzekerd ben wanneer ik rijd tijdens een ontzegging. Dit heeft mij €4K+ gekost.

Ik werd vervolgens gehoord als verdachte en heb onderbouwd aangegeven waarom ik van mening ben dat mij niet duidelijk genoeg is gemaakt dat ik niet meer mocht rijden. Na de eerste mededeling dat ik niet mocht rijden zijn maanden later agenten aan de deur geweest omdat ik het rijbewijs nog niet had ingeleverd. Ook nu moest ik een document tekenen en gebruikte als ID mijn rijbewijs. Ik heb dit ook aangegeven in mijn verklaring en gezegd dat het wel vreemd is dat men het rijbewijs dan niet op dat moment in beslag genomen heeft.

In de maanden erna ben ik diverse keren tijdens alcoholcontroles staande gehouden (geen probleem - nuchter) en bij bijna al deze controles werd ook mijn rijbewijs gecheckt - nooit enig probleem. Ook dit heb ik aangegeven in mijn verklaring. Verder heb ik aangegeven dat ik denk dat de databases van de verschillende arrondissementen niet synchroon lopen waardoor ik tijdens de alcoholcontroles nooit "gepakt" ben. De overtreding zou in een ander arrondissement plaatsgevonden hebben.

Nu heb ik zojuist een brief ontvangen van de OvJ waarin deze aangeeft de zaak rijden tijdens een rijontzegging te seponeren omdat er gebrek aan bewijs zou zijn. Ik begrijp dit niet. Ik ben namelijk staande gehouden door 3 agenten en "op heterdaad betrapt".

Kan ik hier iets mee? Dit heeft mij behalve mijn baan duizenden euro's gekost omdat de verzekeraar alles op mij ging verhalen na deze gebeurtenis. En nu zegt justitie dat er te weinig bewijs is...?

Bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even voor het plaatje:
Een rij-ontzegging voor een periode van 4 maanden, ingaande per september 2009. 4 maanden later is het eind december 2009.

Als je dan in maart 2010 aangehouden wordt, dan zijn die vier maanden toch allang voorbij? Of mis ik iets?
ddhont

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 22:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Even voor het plaatje:
Een rij-ontzegging voor een periode van 4 maanden, ingaande per september 2009. 4 maanden later is het eind december 2009.

Als je dan in maart 2010 aangehouden wordt, dan zijn die vier maanden toch allang voorbij? Of mis ik iets?

Ja, je mist dat ik niet op de hoogte was van de rijontzegging, dus nooit het rijbewijs heb ingeleverd en, conform de wet, de ontzegging met evenzoveel dagen verlengd wordt tot het rijbewijs wordt ingeleverd en de daadwerkelijke termijn gaat lopen.

Maar dat is niet de issue; het gaat erom dat ik een enorme schade heb geleden door een arrestatie waarvan uiteindelijk blijkt dat de zaak geseponeerd wordt. Ik werd op voorhand ontslagen en alle verzekeringsclaims werden op mij verhaald voordat definitief was dat ik bewust en verwijtbaar schuldig gedrag heb vertoond - en nu wordt de zaak geseponeerd.

Het gaat er dus om wat ik hiermee kan richting justitie en vervolgens de ex-werkgever (de leasemaatschappij en haar verzekeraar zijn geen partij voor mij omdat de werkgever contracthouder is).

Oh ja, mij ex-werkgever is een groot advocatenkantoor, wellicht interessant voor de beeldvorming
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds