|
|
| Auteur |
Bericht |
juice
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2010 20:33 Onderwerp: Bijtelling auto vergeten in te houden. Rol van de werkgever? |
|
|
Hallo,
Vandaag is duidelijk geworden dat mijn werkgever al lange tijd vergeten is om de loonheffing op de bijtelling van mijn auto in te houden en af te dragen. In totaal is er voor enkele duizenden euro's loon aan mij netto uitgekeerd wat eigenlijk ingehouden moet gaan worden.
Voor de fiscus is dit een duidelijk verhaal. Aan het einde van het jaar wordt dit in de IB sfeer vanzelf rechtgetrokken als ik mijn aangifte doe. Ik verwacht dan een aanslag te ontvangen die ik moet betalen aan de fiscus en zie daar de logica van in. Mogelijk ontvangt mijn werkgever een boete van de fiscus in verband met het doen van een foute loonheffing, maar dat moeten zij maar uitzoeken. Andere topics op dit forum lichten dit ook toe.
Ik zit met het volgende:
Mijn werkgever heeft een fout gemaakt en ik zit met de gebakken peren. Ik ben van mening dat ik van mijn werkgever mag verwachten dat ze een deugdelijke loonadministratie voeren, nietwaar? Zonder onrecht te willen doen aan de claim van de fiscus (die lijkt me gegrond) vind ik het onterecht dat mijn werkgever veroorzaker van het probleem is en ik de oplosser moet zijn. Natuurlijk heb ik ook een eigen verantwoordelijkheid (ik had natuurlijk eerder zelf de fout kunnen constateren), maar de werkgever heeft die toch ook?
Wat mag ik van mijn werkgever verwachten? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2010 21:43 Onderwerp: |
|
|
Je werkgever heeft een fout gemaakt, maar je lijdt er geen schade door. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2010 23:41 Onderwerp: |
|
|
De te betalen inkomstenbelasting had je inderdaad ook moeten betalen als de werkgever correct had gehandeld. Een schadeclaim op de werkgever is dan niet op zijn plaats, omdat er geen schade is. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
|
 |
|
|