|
Auteur |
Bericht |
xHx
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 28 feb 2010 22:53 Onderwerp: Advocaat--> klacht indienen tegen rechter |
|
|
Hallo iedereen,
Ik ben bezig met een opdracht over een artikel.
Ik moet aangeven dat het standpunt van iemand niet klopt over de klachten die worden ingediend door advocaten tegen rechters,deze zegt namelijk dat de rechters hun werk goed doen omdat er geen klachten zijn.
Nu moeten wij zeggen dat het niet klopt, omdat de advocaten wel degeleijk klachten hebben, maar deze niet indienen vanwege hun reputatie en moeite..
Ik wil mijn antwoord op een wet baseren waarin staat wat een advocaat allemaal moet doen wil hij een klacht indienen (zodat ik kan zeggen dat het veel tijd en moeite kost dus zien ze er van af)
Nu ben ik al een tijdje bezig met zoeken maar ik kan het nergens vinden, kunnen jullie mij misschien helpen? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 28 feb 2010 23:17 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat de overwegingen van advocaten die klachten hebben maar niet klagen terwijl ze in hypothese wel klachten hebben, niet zo zeer ligt in ingewikkelde procedures die tijd en moeite zouden kosten doch eerder vanuit rechtssociologische overwegingen. Hiertoe behoort overigens wel in zekere zin "reputatie" als reden.
De vraag is dan natuurlijk welke rechtssociologische aspecten dan een rol spelen bij de stelling dat wanneer advocaten klachten hebben, advocaten de klachten toch niet of niet snel indienen.
Ben je toevallig bezig met het vak rechtssociologie? |
|
|
|
 |
xHx
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 28 feb 2010 23:53 Onderwerp: |
|
|
Nee, wij zijn op dit moment bezig met het vak Betogen. |