DoorBitch
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 jan 2010 0:43 Onderwerp: eenzijdige aflossing schulden na echtscheiding |
|
|
Mijn ex-echtgenoot (hierna te noemen ex) en ik hebben ten tijde van ons huwelijk (gemeenschap van goederen) grote schulden opgebouwd welke bij gerechtsdeurwaarders zijn ondergebracht, een aanzienlijk gedeelte daarvan werd en wordt middels een loonbeslag op mijn salaris afgelost. Recent heb ik weer een vordering van een deurwaarder welke niet benoemd is in het convenant en mij tot voor kort ook onbekend. In het echtscheidingsconvenant is vermeld dat wij ieder verantwoordelijk zijn voor de helft van die schulden.
Hij heeft nimmer meebetaald. E.e.a.betekent dat ik dmv loonbeslag (incl. vakantie/eindejaars/bonus) en reguliere maandelijkse aflossingen sedert maart 2007 alleen de gezamenlijke schulden aflos.Mijn ex is een periode onvindbaar geweest voor de officiele instanties(z.v.w.v.). Daags na de echtscheiding (07-11-2007) heeft hij zijn contract ZZP-er hypotheekadviseur bij zijn opdrachtgever beeindigd met een debetvoorschotdeclaratie van 30.000 euro en is arbeidscontract van 20 uurp/w in de functie van schoonmaker aangegaan in het onderhouds/schoonmaakbedrijf van de vader van nieuwe partner en
huur(t)(de) -op papier althans- van hem ook een kamer echter voerde toen al een gezamenlijk huishouden met betreffende partner .I.v.m. de hoge schulden waren wij overeengekomen dat er geen wederzijdse (alnaar gelang bij wie onze dochter zou verblijven) alimentatie zou worden geeist, echter de onkosten zouden gedeeld worden. Deze hebben nimmer plaatsgevonden.Uiteraard zie ik dat mijn ex-echtgenoot hier juridisch ter verantwoording kan en dient te worden geroepen, echter mijn inkomen is weliswaar 2 maal modaal zodat ik niet in aanmerking kom voor akte van onvermogen. Het aflossen van de schulden maakt echter dat mijn inkomen op bijstandsnorm ligt en dus niet beschik over voldoende financiele middelen om juridische stappen te ondernemen. Bijkomendeproblematiek is:
* kosten universiteitsstudie, contactlenzen, bril enz. dochter
*de hier bovengenoemde opdrachtgever heeft mij verantwoordelijk gesteld voor de helft van het debetsaldo t.w. 15.000 euro, daar deze aldus betreffende opdrachtgever deels zou zijn ontstaan tijdens ons huwelijk, doch deze is niet vermeld in het convenant.
* Er is gebruik gemaakt van 1 advocaat/mediator, de kosten van de echtscheiding en het convenant zijn in het geheel door mij betaald, omdat mijn ex (ondanks het wel beschikken over een akte van onvermogen) ook daarin ingebreke is gebleven en betreffende advocaat dreigde een gerechtsdeurwaarder in te schakelen en weigerde de scheidingspapieren te laten betekenen zolang zijn nota niet was voldaan.
* mijn ex is nog aantal maanden in ons toemalig huurhuis blijven wonen(en heeft hij gedurende 3 maanden mijn gehele salaris ontvangen), doch de faktuur ivm niet reglementaire eindoplevering heb ik ook moeten voldoen.
Hoewel bovenstaand schrijven wellicht bij u de indruk wekt medelijden op te willen roepen, is dat geenszins mijn bedoeling. Ik zoek slechts mogelijkheden mijn ex te dwingen het echtscheidingsconvenant, zoals is betekend door de rechtbank, na te leven.
Gaarne uw advies in deze! |
|