|
|
| Auteur |
Bericht |
Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 dec 2009 18:37 Onderwerp: Ex voert geen verweer inz. KA-bepaling via de rechter |
|
|
Mijn advocaat is op vakantie zodoende heb ik een brandende vraag, die ik haar helaas nog niet kan stellen.
Hoe zit dat: i.v.m. kinderalimentatiebepaling heeft mijn advocaat een verzoekschrift ingediend bij de rechter. Onderling kwamen ex en ik er niet uit. Oftewel ex liet niets van zich horen.
In het verzoekschrift hebben mijn advocaat en ik het bedrag gevraagd wat volgens de normen, de behoefte van mijn 14-jarige dochter is.
Nu kreeg ik bericht dat mijn ex geen verweerschrift ingediend heeft. Betekent dus ook dat hij geen verweer gaat voeren. De uitspraak van de rechter zal ong. medio januari 2010 verwacht worden.
Mijn vraag is, als er geen verweer gevoerd wordt, wordt de kinderalimentatie dan bepaalt conform het verzochte? |
|
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 0:29 Onderwerp: |
|
|
| in principe wel. er zal nog even goed gekeken worden of de man op juiste wijze het verzoek heeft gekregen. verder wordt het in principe een "verstekbeschikking" |
|
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 14:21 Onderwerp: |
|
|
Dat is dan absoluut goed nieuws. Dan kan hij en zijn nieuwe vriendin tenminste niet zeggen dat ik (als (h)ex) de onderste uit de kan wilt halen. Had hij dan maar verweer moeten voeren.
I.i.g. dank je wel voor je antwoord. |
|
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: di 29 dec 2009 23:27 Onderwerp: |
|
|
| Maar stel: kan ex, na een eventueel verstekbeschikking, hierop in verweer gaan? Zo ja, hoe lang is het termijn dat hij in verweer kan gaan? |
|
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 30 dec 2009 22:50 Onderwerp: |
|
|
Hij kan in appel binnen 3 maanden na de beschikking.
maar de beschikking wordt bijna altijd "uitvoerbaar bij voorraad" verklaard, wat betekent dat het hoger beroep "geen schorsende werking"heeft, dus hij moet dan betalen totdat het Gerechtshof evt anders beslist. |
|
|
|
|
 |
|
|