JZ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 29 nov 2009 1:58 Onderwerp: Overname huurcontracten |
|
|
Zelf ben ik een ingenieur met een oog voor vastgoed maar helaas met weinig kijk op contracten. Nu sta ik op het punt om een pand te kopen met reeds een aantal studenten erin echter hoe dien ik om te gaan met de lopende contracten? Kan ik de contracten 1 op 1 overnemen met de oude datum en ze vragen deze te tekenen? Verder zijn er een aantal studenten die meer dan 1 jaar geen verhoging hebben gehad, kan ik deze hun huurprijs dusdanig aanpassen (binnen het wettelijke wat toegestaan is)? En als laatste als koper zijnde staat er in het koopcontract het volgende:
artikel 7 Baten, lasten en canons
Alle baten, lasten en verschuldigde canons komen voor rekening van koper met ingang van datum notarieel
transport
De dan lopende baten, lasten en canons, zullen tussen partijen naar rato van tijd worden verrekend. Deze
verrekening vindt gelijktijdig plaats met de betaling van de koopsom.
Dit is een standaard term die ik in ieder koopcontract tegenkom (indien die van het NVM is). Echter kan ik dit artikel dusdanig interpreteren dat de verkoper mij de borg dient over te maken die zij van de studenten in bezit heeft minus de gemaakte kosten?
Bij voorbaat dank iedereen. |
|