JRH
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 32
|
Geplaatst: za 28 nov 2009 1:57 Onderwerp: Welk onderwerp is actueel? IPR? |
|
|
Hoi allemaal,
voor school moet ik een specifiek onderwerp uitdiepen in een verslag van 10 tot 15 pagina's, waarin veel arresten en literatuur aan bod moeten komen (en eventueel mijn mening). Het moet betrekking hebben op het internationale privaatrecht. Nu vind ik het echter moeilijk om een onderwerp te kiezen. Ik zoek iets actueels en interessants, maar wil daarbij geen onderwerp kiezen wat al uitgekauwd is (zoals de invloed van het COVA-arrest, forumkeuze van partijen o.i.d.). Ik dacht, misschien heeft iemand hier een geniaal idee? Ik zoek dus een probleemstelling die ik kan uitwerken in een hoofdvraag en deelvragen.. kan iemand mij op weg helpen? Een onderwerp noemen is al voldoende! Dus weet iemand iets in de trant van de internationale onrechtmatige daad, bevoegdheid van rechters, contractenrecht o.i.d? Ik hoor het graag, alvast bedankt! _________________ "Het recht kost veel. Daarom is men er zo zuinig mee." |
|