Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 21:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ongestoord huurgenot
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cuarenta

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2009 17:58    Onderwerp: ongestoord huurgenot Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vorige week maandag ondertekende ik een huurcontract voor onbepaalde tijd voor een leuk zelfstandig appartement in Utrecht. In het contract is opgenomen dat het gehuurde uitsluitend bestemd is voor 1 persoon. De verhuurder heeft daarnaast mondeling toegelicht dat hij niet wil dat er in het kleine appartementje samengewoond wordt en dat het echt bestemd is voor 1 persoon. Nu woon ik er vanaf afgelopen woensdag en is mijn vriend een aantal nachten blijven slapen. Hij heeft verder geen sleutel, maakt geen gebruik van gas, water en licht en is verder niemand tot last. Gister stond de verhuurder bij mij aan de deur en zei dat het niet de bedoeling was dat mijn vriend hier zo vaak zou slapen, alleen af en toe in de weekenden vond hij wel ok. Nou begreep ik niet precies waarom hij dit bezwaarlijk vond, zeker gezien het feit mijn vriend helemaal geen gebruik maakt van de voorzieningen, behalve dan mijn eigen bed en geen sleutel heeft en niet hier is als ik er niet ben. Ik ben nogmaals in gesprek gegaan met de verhuurder maar hij en zijn vrouw bleven erbij dat het niet mocht en dat als ik het niet anders zou gaan doen dat ik dan per 1 december weer kon vertrekken. Nou staat op het contract dat ik huur per 17 november 2009. Ik heb hem daarop gewezen maar toen zei hij dat er mondeling was overeengekomen dat de officiele ingangsdatum op 1 december is. Ik heb mijn wetboeken er nog eens op nageslagen en nou vroeg ik me af of dit alles valt onder ongestoord huurgenot. Mag mijn huisbaas mij verbieden om logees te hebben of vrienden/vriendinnen op bezoek te krijgen? En kan hij mij er inderdaad per 1 december uitzetten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2009 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij kan je niet verbieden bezoek te ontvangen. (Het is natuurlijk anders als het bezoek overlast veroorzaakt, maar dat spreekt voor zich en is hier niet aan de orde.)

Verder zal hij wel heel erg zijn best moeten doen om te bewijzen dat er mondeling 1 december 2009 is afgesproken waar het contract het over 17 november heeft, en jij er kennelijk al woont. Dat kan hij wel schudden.

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 11:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me sowieso sterk dat de verhuurder op basis van een paar overnachtingen je huurcontract kan opzeggen, en dan ook nog op een termijn van minder dan een maand. Je hebt je contract, daar komt hij niet zomaar vanaf.

Voor wat betreft het bezoek lijkt me dat hij niet te bepalen heeft wanneer jij bezoek ontvangt. Neemt het bezoek de vorm van permanent medebewonen aan, dan heeft hij een poot om op te staan. Een paar overnachtingen lijken mij niet voldoende om daartoe te komen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds