Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 21 aug 2025 8:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom stukken in zesvoud indienen bij gerechtshof?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dais.

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 15:58    Onderwerp: Waarom stukken in zesvoud indienen bij gerechtshof? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Weet iemand waarom stukken in zesvoud ingeleverd moeten worden bij het gerechtshof?
bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over wat voor soort procedure bij de Hoven heb je het?

Check http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Gerechtshoven/s-Gravenhage/Voor+juristen/Regelingen/ maar eens: daar staan de landelijke regelingen van de Gerechtshoven en het verschilt nog wel per proceduresoort, hoor (dagvaarding, verzoekschrift). De regels zijn nog niet zo lang geleden ook gewijzigd...

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 16:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat weet ik..

Maar ik zou graag willen weten waarom in sommige procedures de stukkken in zesvoud aangeleverd moet worden. Niet in welke procedures dit het geval is..
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat heb je daar zelf over kunnen bedenken?? Zo ingewikkeld lijkt het me niet er een verklaring voor te vinden.

Excuus als ik me onterecht wat bot uitdruk, maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief. Bovendien is the golden rule: eerst altijd zelf met een mogelijk antwoord komen.
hermanJ

Leeftijd: 44
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 23:36    Onderwerp: Re: indienen stukken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dais. schreef:
Hallo,

Weet iemand waarom stukken in zesvoud ingeleverd moeten worden bij het gerechtshof?
bedankt!

Simpel toch: de kopieer machine bij het gerecht is kapot. Brick wall
of
Vroeger was kopieren een dure aangelegenheid en tijdrovend No smile
of
dat soort regels loopt 30 jaar achter bij de realiteit vd rest vh land. Shocked
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Logische verklaring is dat zes personen/partijen een origineel exemplaar nodig hebben. Welke zes dat zijn zal af te leiden zijn uit om welke procedure het gaat, en hoeveel partijen hierbij betrokken zijn.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief.

Wat een PVV-opmerking Sad

Ik vind de antwoorden van sommige academici niet altijd even hulpvaardig overkomen. Dat wil niet zeggen dat alle academici zulke antwoorden geven.

In dit geval moet ik je wel gelijk geven m.b.t. het zelfonderzoek, maar in zijn algemeenheid ben ik het niet direct met je eens.

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 24 sep 2009 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dais. schreef:
Dat weet ik..

Maar ik zou graag willen weten waarom in sommige procedures de stukkken in zesvoud aangeleverd moet worden. Niet in welke procedures dit het geval is..

Dat staat er bij het reglement voor de rekestprocedures in familiezaken zelfs bij voor de exemplaren boven de eerste vier. Ik wilde maar aangeven dat je met het lezen van de procesreglementen al een eindje verder was gekomen. Bedenk daarbij hoeveel actoren er zijn en hoeveel procedures er bij de Gerechtshoven spelen (financieel aspect en werkdruk...) en je kunt toch zelf wel bedenken waarom die regel er is?

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 24 sep 2009 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
tikSimone schreef:
maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief.

Wat een PVV-opmerking

Nou! Is de positief/negatiefervaring verder nog van iets afhankelijk? Bijvoorbeeld geslacht, leeftijd of regio?
Ik durf als HBO'er gelijk geen vragen meer te stellen mocht ik me ooit nog eens iets afvragen op juridisch gebied. Taped
Ik schaam me nu ook een beetje. Of geldt dit niet voor techneut HBO'ers?......ik hoop het maar.

Ik ben zelf trouwens wel altijd heel blij met de akademische bijdragen. Juist ook met die van Simone (behalve dan die laatste, alhoewel ik het met een deel van die bijdrage wel eens ben)
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: do 24 sep 2009 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Off topic, maar toch even: dat is flauw en enig pvv-gedachtengoed mag mij zéker niet verweten worden!!! (vgl. alleen al de islam-discussies hier)
Anyway, lees wat ik schrijf:

Quote:
Excuus als ik me onterecht wat bot uitdruk, maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief. Bovendien is the golden rule: eerst altijd zelf met een mogelijk antwoord komen.

Ik meen dat ik me altijd hulpvaardig probeer op te stellen wanneer iemand een vraag stelt, ongeacht het profiel. Deze keer heb ik alleen even benoemd wat ik toch geregeld opmerk: dat er toch vrij geregeld sprake is van een "doe mijn huiswerk en denk voor mij" als er een hogeschool in het profiel staat. Het is in zo'n geval heel makkelijk om gewoon het antwoord te geven (vgl. mijn bijdrage net over de XIII, 5 32 v-vraag), maar daar helpen we elkaar toch ook niet mee op weg? Overigens krijgt een "doe mijn huiswerk en denk voor mij"-vraag van iemand met een u in zijn profiel ook vaak van mij (en anderen) de vraag wat diegene er zelf over bedacht heeft.

Nu ja, ik gun ieder zijn/haar mening, maar dit moest ik wel even kwijt.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ TikSimone: Ik lees toevallig net de discussie m.b.t. de registervraag. En ik denken dat een TomTom altijd de weg wist Laughing .

Ik snap nu ook best wel een beetje waar jou subjectieve antwoord vandaan is gekomen.

Waar ik je in gelijk moet geven is dat de kans dat er een hbo-student een minder handige vraag stelt waarschijnlijk groter is dan die van een wo-student. Maar dit zal niet per definitie waar zijn.

Ik denk dat leeftijd ook een rol kan spelen alsmede voltijd/deeltijd/e-learning studenten.

Maargoed, volgens mij liep er al een welles-nietes-draadje over hbo rechtstudenten tegenover wo-ers.

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 20:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaar ook mijn "niet altijd". Want vaak ook: wél positief.
Maar door de jaren heen krijg je op grond van ervaring een beeld en dat beeld is dus niet altijd positief. Overigens zegt het volgens mij eerder iets over passiviteit dan over slimheid. Wink
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 21:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik meen dat ik me altijd hulpvaardig probeer op te stellen wanneer iemand een vraag stelt, ongeacht het profiel.

Dat weet ik ook wel. Ik ben trouw lezer van dit forum en ik zou je missen als je er niet meer aan zou bijdragen.

Nu kan ik niet weten wat pacta bedoelde, maar ik vermoed dat hij niet verwees naar het PVV-gedachtengoed over islam, maar naar het ontbreken van nuance. Maar goed, soms is dat ook nodig om de zaak op scherp te zetten.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het was geen persoonlijke kritiek op TiksSimone, alleen een opmerking op de, inderdaad, wat ongenuanceerde post.

En mijn pvv vergelijking was net zo ongenuanceerd om mijn punt duidelijk te maken. Ik bedoelde er verder niets mee Wink

* heeft nog enkele Kluwer cd's liggen, iemand kopen? Laughing *
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds