|
Auteur |
Bericht |
skraai
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 sep 2009 23:20 Onderwerp: Aankoop camper |
|
|
vewijderd
Laatst aangepast door skraai op vr 06 nov 2009 20:19, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 5:29 Onderwerp: |
|
|
Wat zegt de BOVAG over deze vorm van belangenverstrenging; kan dit binnen hun voorwaarden?? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 11:20 Onderwerp: |
|
|
Silvia, dat dit optreedt betekent dat de camper niet voldoet aan wat het conformiteitsvereiste (7:17 BW: de afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden) voldoet. Op basis van artikel 7:21 BW kun je van de verkoper herstel vorderen. Stel je wederpartij daar een redelijke termijn voor. Dat is van belang omdat je na het verstrijken van die termijn dan de koop kunt ontbinden (6:265 BW), wat betekent dat de ander de camper terug zal moeten nemen en jullie je geld terug moeten krijgen.
V.w.b. de garage denk ik dat je een beroep kunt doen op wanprestatie (6:74 BW). Dat leidt tot een schadevergoedingsplicht van de garage. Mijns inziens is die in ieder geval zo hoog als het bedrag van de factuur en je zou zelfs kunnen stellen dat die hoger is (aangezien je als je weet had van de werkelijke staat van de vloer de camper niet zou hebben gekocht of in ieder geval de prijs had verminderd met het bedrag van de reparatie).
Het is in het geval van de garage wel belangrijk te weten of dat met die vloer ontdekt had kunnen worden door de inspectie. Zie je vochtplekken vanaf de onderkant, bijvoorbeeld? Want ik kan me zo voorstellen dat die vloer bedekt is geweest met vloerbedekking die er vast op zit en dat trekt men natuurlijk niet los voor een keuring. En wellicht heeft dat verrote helemaal niet geleid tot een hoger vochtgehalte (dat hoeft niet). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 12:08 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
Het is in het geval van de garage wel belangrijk te weten of dat met die vloer ontdekt had kunnen worden door de inspectie. Zie je vochtplekken vanaf de onderkant, bijvoorbeeld? Want ik kan me zo voorstellen dat die vloer bedekt is geweest met vloerbedekking die er vast op zit en dat trekt men natuurlijk niet los voor een keuring. En wellicht heeft dat verrote helemaal niet geleid tot een hoger vochtgehalte (dat hoeft niet). |
Vloeren van motorvoertuigen zijn zelfs een onderdeel van de APK, indien de vloer zo zwak is dat er iemand door kan zakken had het voertuig afgekeurd dienen te worden, dit had dus geconstateerd moeten zijn.
Dat de APK slechts twee maanden oud is geeft mij zelfs nog meer bedenkingen, een klacht bij het RDW en BOVAG lijkt mij in deze ook noodzakelijk. |
|
|
|
 |
skraai
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 12:22 Onderwerp: Reactie op reacties |
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door skraai op vr 06 nov 2009 20:20, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
skraai
|
Geplaatst: ma 05 okt 2009 19:26 Onderwerp: SOS wie biedt hulp? Consumentenrecht aankoop camper |
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door skraai op vr 06 nov 2009 20:21, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 05 okt 2009 20:06 Onderwerp: |
|
|
Op die vraag heb je hierboven toch al antwoord gekregen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
skraai
|
Geplaatst: ma 05 okt 2009 20:14 Onderwerp: |
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door skraai op vr 06 nov 2009 20:25, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 05 okt 2009 20:16 Onderwerp: |
|
|
En daar hoef je dus niet mee accoord te gaan, want dat valt niet onder "reparatie' zoals dat woord bedoeld is (het wegnemen van de gebreken).
Je kunt (schriftelijk) nog een laatste kans geven om binnen termijn X alsnog dat op te lossen. Deel dan mee dat de wederpartij(en) bij niet nakoming binnen die termijn in gebreke zijn. Daarna kun je ontbinden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
skraai
|
Geplaatst: ma 05 okt 2009 21:13 Onderwerp: |
|
|
verwijderd op verzoek van garage
Laatst aangepast door skraai op vr 06 nov 2009 20:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 7:03 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In data ........ komen alle partijen bij elkaar bij *** te ********* en komen overeen dat de reparatie vwb de verrotte vloer kosteloos zal worden uitgevoerd. | Ben je dat alleen v.w.b. de vloer overeengekomen? Oftewel: zouden jullie de rest betalen? Want anders zou ik de woorden "v.w.b. de verrotte vloer" hier er uit halen.
Quote: | Wij zijn van mening dat u beiden zwaar in gebreke blijft en zien dan ook geen andere oplossing dan u te sommeren om desbetreffende reparaties vooralsnog vóór en niet later dan .......... conform de gemaakte afspraken uit te voeren daar wij ons anders genoodzaakt zien om ons te beroepen op het recht op de aankoop
in z'n geheel te laten ontbinden en zullen tevens overgaan tot het terugclaimen van al de door ons reeds gemaakte en aankomende kosten.
Wij stellen u hier beiden aansprakelijk voor.
Overigens stellen wij u de hoogte, dat gezien de gang van zaken, wij geen enkel vertrouwen meer hebben in de betouwbaarheid van de camper
en zullen daarom de camper onderwerpen aan een steekproefkeuring APK bij een RDW station en een algehele TUV keuring te Apeldoorn.
Mocht daaruit blijken dat er nog meer verborgen gebreken zijn dan zullen wij u hier beiden wederom voor aansprakelijk stellen. |
zou ik vervangen door:
Quote: | Wij stellen u beiden aansprakelijk voor de schade die voortvloeit uit deze gebreken en het niet nakomen van onze afspraken.
Wij zien dan nu ook geen andere oplossing dan u voor de laatste maal te verzoeken en voor zo ver nodig te sommeren om de desbetreffende reparaties alsnog uiterlijk .......... en conform de gemaakte afspraken uit te (laten) voeren en al het nodige te doen dat er toe bijdraagt dat de camper in de conditie verkeert waarin wij hem meenden te hebben gekocht, namelijk "uitstekend" en veilig. Bij overschrijding van de genoemde termijn bent in u gebreke.
Gezien de gang van zaken hebben wij geen vertrouwen meer in de betrouwbaarheid van de camper alsmede in nakoming van de gemaakte afspraken. Daarom zullen wij na afronding van de reparatie de camper onderwerpen aan een steekproefkeuring APK bij een RDW station en een algehele TUV keuring te Apeldoorn.
Wanneer daaruit blijkt dat de gebreken niet verholpen zijn en de camper niet in bovengenoemde conditie verkeert zien wij ons genoodzaakt om ons te beroepen op het recht de aankoop te ontbinden. Alsdan zullen wij tevens overgaan tot het terugclaimen van alle door ons reeds gemaakte en aankomende kosten in verband met de aankoop van de camper. |
Wacht ook even wat anderen hier over de brief en mijn opmerkingen zeggen s.v.p. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 7:09 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Wij stellen u beiden aansprakelijk voor de schade die voortvloeit uit deze gebreken en het niet nakomen van onze afspraken.
Wij zien dan nu ook geen andere oplossing dan u voor de laatste maal te verzoeken en voor zo ver nodig te sommeren om de desbetreffende reparaties alsnog uiterlijk .......... en conform de gemaakte afspraken uit te (laten) voeren en al het nodige te doen dat er toe bijdraagt dat de camper in de conditie verkeert waarin wij hem meenden te hebben gekocht, namelijk "uitstekend" en veilig. Bij overschrijding van de genoemde termijn bent in u gebreke.
Gezien de gang van zaken hebben wij geen vertrouwen meer in de betrouwbaarheid van de camper alsmede in nakoming van de gemaakte afspraken. Daarom zullen wij na afronding van de reparatie de camper onderwerpen aan een steekproefkeuring APK bij een RDW station en een algehele TUV keuring te Apeldoorn. | Het gestelde in voorlaatste zin lijkt mij een herhaling en deze zou ik daarom weglaten.
De laatste zin zou ik veranderen in:
Na afronding van...zullen wij op uw kosten... ; immers: TS hoeft niet meer te vertrouwen op het woord van wederpartij en hoeft bovendien e e a niet zelf te kunnen beoordelen.
Voor skraai schreef: | kosteloos | zou ikzelf geschreven hebben: 'zonder kosten voor ondergetekende'. |
|
|
|
 |
EgoClash
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 13:44 Onderwerp: BOVAG teken zegt helaas niets |
|
|
Hier even een reaktie van andere aard, maar heeft hiermee wel te maken. Helaas is mijn persoonlijke ervaring dat een garage met een BOVAG-logo bij de ingang, geen erkende BOVAG-garage hoeft te zijn. Dit logo wordt door autobedrijven ten onrechte gebruikt om vertrouwen te wekken.
Wat dat betreft zou de BOVAG wel iets kunnen invoeren waardoor het voor een klant te controleren is of betreffende garage inderdaad bij hen is aangesloten. _________________ I have always found that mercy bears richer fruits than strict justice. Quote by: Abraham Lincoln. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 13:58 Onderwerp: Re: BOVAG teken zegt helaas niets |
|
|
EgoClash schreef: | Wat dat betreft zou de BOVAG wel iets kunnen invoeren waardoor het voor een klant te controleren is of betreffende garage inderdaad bij hen is aangesloten. |
Daar lijkt me dat logo ook voor bedoeld, maar ja, als daar dan mee wordt gerommeld... Controleren of een specifiek bedrijf is aangesloten bij de BOVAG kan hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
NickV
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 08 okt 2009 16:21 Onderwerp: |
|
|
Wat ik natuurlijk ook zou doen, is het bedrijf dat niet aangesloten zit bij de BOVAG maar wel een bordje ervan heeft, aanmelden bij een geschillencommissie/BOVAG omdat het altijd een misleidende handeling is: artikel 6:193g sub b BW. |
|
|
|
 |
|