Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Best Name Badg...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 11 aug 2025 19:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

auto ongeluk: verzekering doet niets!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
menno_

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 03 sep 2009 13:24    Onderwerp: auto ongeluk: verzekering doet niets! Reageer met quote Naar onder Naar boven

in november 2008 ben ik betrokken geweest bij een kettingbotsing in de coentunnel. 5 autos waren er ook betrokken. ik was de 2de auto. de voorste auto stopte opeens waarna ik afremde maar toch de auto voor mij heel licht raakte. de autos achter mij kwamen wel keihard achterop mij botsen waardoor ik verder in de auto voor mij "reed". mijn auto is totallos verklaard. er kwam politie bij en onze autos werden gesleept. we hebben onderling schadeformulieren ingevuld.

na die ongeluk kwam er een expert langs bij de schadebedrijf wara mijn auto stond en er werd een dagwaarde berekend van mijn auto. die zou ik dus evt ontvangen nadat de zaak rond is. ik ben alleen wa+verzekerd (rechtsbijstand). volgens de verzekering krijg ik minimaal de schade aan de achterkand van mijn auto. want iedereen betaald de schade aan de auto voor hem. dus ik ben ook schuldig omdat ik de auto voor mij heb geraakt. dit werd mij dus verteld.

ik heb na de ongeluk meerdere keren per maand contact gehad met mijn tussenpersoon en rechtsbijstand. die zei altijd dat ik de rechtsbijstand kon bellen want die wist er meer over. ook heb ik met hun gesproken en elke keer als ik belde werd mij verteld dat iedereen elkaar de schuld geeft dus dat ze brieven versturen en afwachten enz enz. ook zeggen ze dat de politie rapport nog niet binnen is.

dit heeft tot 1week geleden geduurt. en nog steeds wordt mij verteld dat de rapport nog niet binnen is. ik wordt hier natuurlijk niet goed van en heb de politie zelf gebeld van waar de rapport blijft! ik heb kunnen spreken met de politie die bij de ongeluk aanwezig was en die heeft alles voor mij nagevraagd. nu blijkt dat ze geen rapport hebben opgemaakt! want dit hoeft niet altijd volgens hun omdat we het onderling hebben geregeld.

nu vraag ik me af waarom de rechtsbijstand oftewel mijn verzekering dit niet in bijna 1 jaar tijd heeft kunnen onderzoeken. ik heb het dus zelf gedaan voor hun!

ik heb deze week weer gebeld van ik heb de politie gesproken en er is helemaal geen rapport, waar wachten julie op?! nu komen ze met verhalen dat dat niet kan enz enz

wat kan ik nu het beste doen. mijn tussenpersoon/rechtsbijstand dus mijn verzekering heeft nog steeds niets kunnen doen! mijn auto van €10.000 is naar de sloop en ik heb nog steeds geen cent!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 03 sep 2009 17:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De schade verhalen op de achteropkomende auto en eisen dat ze binnen 10 dagen betalen. In principe heeft u niks met de verzekering te maken, u heeft een wettelijke claim op de tegenpartij en die kunt u daarop aanspreken en eventueel dagvaarden. Het hele verhaal klopt niet en u bent veel te lang aan het lijntje gehouden. Schuldvraag is toch al niet meer van toepassing?
menno_

BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2009 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zie dat er hier op de forum weinig mensen zijn die mij kunnen adviseren. weten julie op welke site ik wel meer reacties kan krijgen?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2009 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

menno_ schreef:
ik zie dat er hier op de forum weinig mensen zijn die mij kunnen adviseren. weten julie op welke site ik wel meer reacties kan krijgen?

Als je altijd zo ongeduldig reageert, zorg je alleen maar dat je geen antwoorden meer krijgt. Anders had misschien iemand nog wel opgemerkt dat je rechtsbijstandverzekeraar mogelijk een klachtenregeling heeft of je gevraagd hoevaak je al je rechtsbijstandverzekeraar hebt geschreven.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juistem! Wink
menno_

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb vandaag een brief ontvangen van de rechtsbijstand. bijna een jaar lang heb ik ze altijd gebeld en nu komen ze met een brief dat ik uitgekeerd ga worden. maar de achterste schade wordt niet vergoed omdat ze dat niet hebben kunnen verhalen op auto('s) achter mij.

nu ben ik blij dat ik wat ga ontvangen maar ik ontvang alleen de voorschade. maar het ging er mij eigenlijk om de achterschade omdat de auto('s) achter mij er voor hebben gezorgd dat mijn chassis krom is waardoor hij totallos is verklaard!

kan ik daar nog wat aan doen?
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hee, wat wonderlijk. Het is toch bekend wie de auto achter jou was? Gewoonlijk moet die dan gewoon betalen.

Hoezo kon de verzekering dat niet verhalen dan? Wat geven ze daarvoor als reden?
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 8:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie mijn eerdere antwoord!
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In jouw post staat niet wat de rechtsbijstandsverzekering als argument heeft gegeven waarom zij dan niet op de achteroprijder zouden kunnen verhalen. Wink Maar om op de praktische kant van de zaak terug te komen: natuurlijk kan TS zelf ook verhalen. Het is dan wel verstandig de verzekeraar daarvan in kennis te stellen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds