Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 14:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

dagvaarding
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
annemiek76

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 13:27    Onderwerp: dagvaarding Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik probeer iemand tehelpen die dagvaarding heeft gekregen.
Vanaf februari loop de huurbetaling al stroef en gaat via deurwaarder de huur ze heeft ze steeds overgemaakt rechtsreeks naar de woningbouw de kosten van 45,34 voor de deurwaarder (versturen brief) heeft ze niet betaald.Tot april kreeg ze elke maand brief deurwaarder over de huur dit heeft ze steeds overgemaakt op rekening woningbouw.Nu kreeg ze deze week dagvaardig binnen opnaam van de woningbouw hier in staat over de maand Maart dat die neit was betaald , deze is wel betaald .Dus ik heb contact voor haar opgenomen met de deurwaarder hoe dat nou zit, het gaat om de kosten van het versturen van de brief van de deurwaarder vertelde ze me en dus niet over de huur al staat dat wel zo in de dagvaarding nu is mijn vraag moet ze gewoon betalen die kosten van dagvaarding + alle kosten ( buitengerechtelijke incassokosten € 44,03, exploot van dagvaarding inclusief legeskosten € 88,96 en salaris gemachtigde € 71,40, zijnde in totaal € 204,39 minus een huurvoorstand € 8,36 is € 196,03.) of bezwaar indienen aangezien er in de dagvaarding gesproken wordt over huurachterstand die er niet is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ilonka

Leeftijd: 71
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009 0:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan je aanraden zo wie zo naar de zitting te gaan anders wordt de eis bij verstek toegewezen. Ik heb ook zo iets aan de hand gehad voor iemand. Ik heb een conclusie van antwoord geschreven (verweer gevoerd) en meegeweest naar de zitting. De zaak werd toen nader onderzocht en een paar weken later moesten we weer verschijnen bij de kantonrechter voor comparitie. De (buiten) gerechtelijke kosten hoefden niet meer betaald te worden.
Succes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mea Culpa

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2009 18:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Annemiek,

Ik werk bij een gerechtsdeurwaarder en vind het vreemd dat er toch wordt gedagvaard, terwijl er zo te horen geen hoofdsom meer is. Dit doet ons kantoor niet. Wel kan het voorkomen dat de dagvaarding al is aangemaakt en iemand dan de hoofdsom nog snel overmaakt, in dat geval gaat de zitting uiteraard door.

In elk geval zou ik je als advies willen meegeven om of de zitting (en extra kosten) te voorkomen door het bedrag uit de dagvaarding te betalen aan het kantoor ruimschoots voor zittingsdatumof verweer te voeren op de zitting (uiteraard de bewijzen van de betaalde huur meenemen). Niks doen en je kop in het zand steken zal alleen in het nadeel werken.

Vaak zal de rechter proberen op de zitting de partijen tot een schikking te laten komen. In dat geval zal de dw vaak wat van de incassokosten aftikken.

Wanneer je niet naar de zitting gaat, zal de de rechter een verstekvonnis wijzen en zullen de kosten voor de rekening van je kennis komen. Nadat de deurwaarder het vonnis heeft betekend kunnen er executiemaatregelen worden genomen. Let wel, telkens wanneer de deuwaarder een exploit (betekening, derdenbeslag, vergeefse) moet uitbrengen zullen hiervoor (hoge) kosten in rekening worden gebracht.

Ik zie het geregeld voorkomen dat een oorspronkelijk lage vordering (dan hebben we het over bedragen van net over de 100 euro) door dagvaarden, griffierechten, betekening, derdenbeslagen etc meermalen over de kop kan gaan.....en mensen dan huilend aan de balie staan omdat er beslag is gelegd op hun bankrekening.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds