|
Auteur |
Bericht |
radeloos
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 feb 2009 16:05 Onderwerp: wel of geen alimentatie? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een alimentatie vraag.
Ik ben op dit moment met onze scheiding bezig en we hebben 2 kinderen.
Nu is het volgende aan de orde, de oudste van onze kinderen (meisje van bijna 15 jaar) is afgelopen week naar haar vader vertrokken, de redenen zijn oa, daar mag veel meer en een kind op deze leeftijd is daar voor te porren. Nu weet ik dat zij mag kiezen bij wie zij wil wonen, maar is het nu ook zo dat de overeengekomen alimentatie komt te vervallen??? Er werd mij gezegd als je allebei voor 1 kind zorgt, hoeft hij geen alimentatie meer te betalen. Mij klonk dit een beetje vreemd, omdat (lijkt mij) hij nog wel steeds de zorg heeft voor onze jongste.
Weet iemand hoe dit zit?
Alvast bedankt.. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: wo 11 feb 2009 9:51 Onderwerp: |
|
|
Hallo Radeloos.
Je schrijft de overeengekomen.kinderalimentatie, is dat door de rechter vastgelegd in een beschikking, of hebben jullie samen afspraken gemaakt? |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 feb 2009 20:07 Onderwerp: |
|
|
Dat hangt af van (1) jullie inkomenssituatie em (2) de rechter.
Als jullie allebei evenveel verdienen en allebei een kind onderhouden, dan is er (eigenlijk) geen reden om kinder alimentatie te vragen of te betalen.
Als je ex meer verdient en ook meer draagkracht heeft dan jij, dan zou hij voor het andere kind moeten betalen.
Maar alles hangt ook af wat de rechter in de echtscheidingsbeslissing zal bepalen (b.v. waar de kinderen gaan wonen, omgang etc.). |
|
|
|
 |
radeloos
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 0:09 Onderwerp: |
|
|
Hoi...
De alimentatie zijn wij bij de mediator (kort geleden) overeengekomen, maar dit staat nog niet vast, de med. zou dit bij de rechter vast laten leggen.
Ik heb altijd de zorg voor onze kids gehad en werkte dus niet. Nu ben ik wel aan het werk, maar verdien een schijntje, vergeleken bij hem. Hij heeft een (bloeiend) eigen bedrijf.
groetjes |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 10:35 Onderwerp: |
|
|
Dan zou deze situatie vermeld moeten worden aan de mediator, zodat (indien beide ouders dat overeenkomen) vastgelegd moeten worden bij de rechter,
komen de ouders er niet uit, dan kan ieder een advocaat nemen en dit door de rechter vast laten leggen in een difinitieve beschikking.
In deze situatie,
Als je dochter woond en ingeschreven staat bij je exman,hoeft hij geen alimentatie meer voor haar te betalen,
Wel voor je kind wat nog bij je woont, hoeveel hij betalen moet, zal de rechter beslissen naar draagkracht, van beider inkomsten. |
|
|
|
 |
radeloos
|
Geplaatst: za 14 feb 2009 20:53 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de antwoorden.
Als de situatie blijft zoals hij is, dan zal mijn dochter ook "op papier" bij hem gaan wonen.
In ieder geval, de vraag waar het mij op ging is op deze manier beantwoord.
groetjes radeloos |
|
|
|
 |
|