BikeParts
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 feb 2009 15:35 Onderwerp: Webadres versus bedrijfsnaam |
|
|
Ik heb een vraag.
Achtergrond: Ik gebruik de bedrijfsnaam Bike Parts & Things ( KvK geregistreerd). Voor de uitoefening van het bedrijf maakt ik o.a. gebruik van een website met daarnaast webshops Een van de webshop webadressen is www.45parts.eu
Ik heb een brief ontvangen van een US advocaat met daarin het verzoek mijn activiteiten mbt 45 parts.eu te staken omdat zijn client, bedrijf Flatlandmotorcycles, het webadres ( de naam) www.45partsdepot.com al in gebruik heeft.
Kleine uitleg. Wanneer men het heeft over 45 parts gaat het om onderdelen voor klassieke Harley's met een cylinderinhoud van 45 cubic inch ( of 750cc) 45 parts is een algemene benaming voor de onderdelen voor deze motorfietsen. In het verleden, voordat de webshop van mijn tegenspeler in de lucht is gekomen bestond er al een webadres www.45parts.com
Mijn uitleg is dat de mijn webshop refereerd naar een groep artikelen en niet naar een bedrijfs of handels naam. Zelfs Harley Davidson gebruik(te) die naam in oude onderdelen lijsten ( 45" part list) De webshop geeft duidelijk aan dat het om het bedrijf Bike Parts & Things gaat en dat er 45 parts worden aangeboden.
Beide webshops bieden gelijkwaardige en soms dezelfde artikelen aan.
Vraag: In hoeverre kan ik met deze situatie in de problemen komen.
reacties worden bijzonder op prijs gesteld.
groet, Hans |
|