|
|
| Auteur |
Bericht |
sandraf44
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 jul 2008 22:00 Onderwerp: Ontslagdatum in het verleden? |
|
|
Hallo,
Onlangs ben ik begonnen in een nieuwe baan. Ik heb nogal gesukkeld met
mijn gezondheid en persoonlijke problemen waardoor ik tijdens mijn
proeftijd niet goed beoordeeld kon worden. In overleg is besloten de proeftijd
te verlengen. Met mijn gezondheid ging het echter niet voorspoedig waardoor
ik na een ziekteperiode van ongeveer 4 weken besloten heb om mijn ontslag
in te dienen (tijdens mijn verlengde proeftijd).
Een week na verzending van mijn ontslagbrief, ontving ik per email en aangetekend een ontslag brief.
De ontslagdatum lag echter meer dan een maand in het verleden. (Dit om mij geen salaris/ziektegeld uit te hoeven betalen??? )
Volgens mij is dit juridisch niet juist zo niet onmogelijk.
Wat is jullie mening?
Groeten,
Sandra |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 25 jul 2008 0:15 Onderwerp: |
|
|
Mijn mening is dat je gelijk hebt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 25 jul 2008 9:56 Onderwerp: |
|
|
Bevestigt je ex-werkgever in die brief jouw ontslag? Of lijkt het op eigen initiatief van de werkgever ("We gaan niet met jou verder").
In beide gevallen kan dat echter geen terugwerkende kracht hebben. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
davle
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 11
|
Geplaatst: di 29 jul 2008 16:23 Onderwerp: |
|
|
Proeftijd kan niet verlengt worden. Tweede proeftijd is dus nietig. Jouw ontslag is dan ook in principe onrechtmatig.. Als zowel jij als je werkgever graag van dienstverband af willen zou je beeindigingsovereenkomst moeten opstellen. Zolang beeindiging niet is geregeld heb jij recht op salaris. _________________ adviseur bij jobcircle.
www.jobcircle.nl |
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 3:27 Onderwerp: |
|
|
| davle schreef: | | Proeftijd kan niet verlengt worden. | Ik zou zeggen; lees artikel 7:652 even, en dan met name lid 7. Het kan dus wel, zij het niet zomaar vermoedt ik zo. Langer dan twee maanden kan in ieder geval niet.
| davle schreef: | | Tweede proeftijd is dus nietig. | Wederom 7:652 lid 7.
| davle schreef: | | Als zowel jij als je werkgever graag van dienstverband af willen zou je beeindigingsovereenkomst moeten opstellen. Zolang beeindiging niet is geregeld heb jij recht op salaris. | Leg eens uit? Als werknemer zelf ontslag neemt dan is dat voldoende hoor. Uiteraard zitten daar mogelijk voor werkgever allerlei haken en ogen aan, maar het principe is toch echt dat een werknemer zelf kan opzeggen. Niks beëindigingsovereenkomst.
Dit zo gezegd hebbende denk ik niet dat werkgever juist handelt. Bovendien ben je waarschijnlijk een zgn. "vangnetter" als ik je verhaal lees en dan heb je vanaf je eerste ziektedag recht op ZW. Dan kost je je werkgever dus ook niets. Behalve onjuist handelt ie dus ook dom. Vermoed ik althans. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 11:35 Onderwerp: |
|
|
De proeftijd zal wel schriftelijk verlengd moeten zijn, en de totale duur moet niet alleen voldoen aan art. 7:652 lid 7 BW, maar ook in overeenstemming zijn met de leden 3 t/m 6. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|