Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Best Name Badg...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 12 aug 2025 0:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

lening aan vriendin
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
floyd

Leeftijd: 75
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 17:58    Onderwerp: lening aan vriendin Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik hoop dat ik in het juiste onderdeel zit.

Mevr A leent aan haar vriendin mevr B een bedrag van €20.000
Er is geen overeenkomst/contract

Mevr B redt het niet om de afgesproken datum van april 2008 realiseren en doet een voorstel van €500 per maand af te lossen

Mevr A weigert dat en komt nu met een tegenbod van €1000 per maand en een rente van 6,8% per maand
Mevr A moet door omstandigheden en het niet terugkrijgen van haar geld nu zelf lenen vandaar dat rentepercentage

Mevr B wil wel betalen (€527 pm zijnde haar wia uitkering) maar kan onmogelijk het bedrag van €1000 plus rente voldoen

Mevr A driegt als ze in mei niet betaald heeft met gerechtelijke stappen (?????)

Heeft iemand hier een antwoord voor mij op?

gr floyd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 18:12    Onderwerp: Re: lening aan vriendin Reageer met quote Naar onder Naar boven

floyd schreef:

Er is wel een overeenkomst, alleen staat die niet op papier. Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig.

Quote:
Mevr B redt het niet om de afgesproken datum van april 2008 realiseren en doet een voorstel van €500 per maand af te lossen

De overeenkomst hield dus in dat de lening in april 2008 zou worden terugbetaald.

Quote:

Er is geen overeenstemming over een wijziging van de bestaande overeenkomst. Die bestaande overeenkomst blijft dus van kracht. Mevrouw A kan terugbetaling van de €20.000 vorderen plus wettelijke rente vanaf april 2008. Als mevrouw B niet betaalt, kan mevrouw A haar dagvaarden.

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 18:16    Onderwerp: Re: lening aan vriendin Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
floyd schreef:

Er is wel een overeenkomst, alleen staat die niet op papier. Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig.

Quote:

De overeenkomst hield dus in dat de lening in april 2008 zou worden terugbetaald.

Quote:

Er is geen overeenstemming over een wijziging van de bestaande overeenkomst. Die bestaande overeenkomst blijft dus van kracht. Mevrouw A kan terugbetaling van de €20.000 vorderen plus wettelijke rente vanaf april 2008. Als mevrouw B niet betaalt, kan mevrouw A haar dagvaarden.

dankje wel voor het snelle antwoord
gr floyd
floyd

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus:
ook als er niets zwart op wit staat,geen enkele overeenkomst op papier,dan toch is mevr B toch aansprakelijk ???? en te dagvaarden?

Ten tijde van het verstrekken van de lening ,november 2007,is er door partijen geen enkele betalingsafspraak gemaakt.

Nu worden de betalingsafspraken die mevr B doet door mevr A afgewezen
bona fides

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het op papier staan van de afspraak is geen vereiste voor het bestaan van een leningovereenkomst.

(En als het wel een vereiste was geweest, en er dus geen overeenkomst zou hebben bestaan, dan was die 20.000 euro terug te vorderen op grond van onverschuldigde betaling. Het moet duidelijk zijn dat het niet zo is dat je 20.000 euro kunt lenen zonder die te hoeven terugbetalen!!)

Een ander punt is de bewijsbaarheid van de overeenkomst. Ik neem echter aan dat mevrouw B er niet mee weg zal komen door vanaf nu glashard te ontkennen ooit geld te hebben geleend. Mevrouw A zal bij ontkenning door mevrouw B moeten bewijzen dat ze het bedrag aan mevr. B heeft geleend, maar dat kan op iedere denkbare manier, bijv. een getuigenverklaring, een bankafschrift, etc.

Verder schrijf je nu:
Quote:
Ten tijde van het verstrekken van de lening ,november 2007,is er door partijen geen enkele betalingsafspraak gemaakt.

maar in je eerste bericht schreef je juist:
Quote:
Mevr B redt het niet om de afgesproken datum van april 2008 realiseren

dus daar kan ik verder niet veel mee.

Als geen datum is afgesproken voor de terugbetaling, dan zal mevrouw A eerst schriftelijk een redelijke termijn voor de terugbetaling moeten stellen. Maar dat is intussen misschien ook wel gebeurd.

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het op papier staan van de afspraak is geen vereiste voor het bestaan van een leningovereenkomst.

(En als het wel een vereiste was geweest, en er dus geen overeenkomst zou hebben bestaan, dan was die 20.000 euro terug te vorderen op grond van onverschuldigde betaling. Het moet duidelijk zijn dat het niet zo is dat je 20.000 euro kunt lenen zonder die te hoeven terugbetalen!!)
Mevr B wil terubetalen ,maar kan geen €1000 pm opbrengen,zij betaald nu af,echter een lager bedrag dan €527Een ander punt is de bewijsbaarheid van de overeenkomst. Ik neem echter aan dat mevrouw B er niet mee weg zal komen door vanaf nu glashard te ontkennen ooit geld te hebben geleend. Mevrouw A zal bij ontkenning door mevrouw B moeten bewijzen dat ze het bedrag aan mevr. B heeft geleend, maar dat kan op iedere denkbare manier, bijv. een getuigenverklaring, een bankafschrift, etc.

Mevr B heeft aan mevr A gevraagd of zij iemand wist die haar dat kon lenen,na contact via email dat ze zwaar zaten,Mevr A heeft toen Mevr B gebeld en gezegd dat zij het wilde lenen ,banknummer gevraagd en het geld overgemaakt met omschrijving LENING

Verder schrijf je nu:
Quote:

maar in je eerste bericht schreef je juist:
Quote:
Mevr B redt het niet om de afgesproken datum van april 2008 realiseren

dus daar kan ik verder niet veel mee.

Er is ook geen afspraak gemaakt,maar omdat Mevr A nu zelf geld nodig heeft,is er druk opgezet!
Dit alles is dus recentelijk
Mevr B heeft een nu een aflossing voorgesteld die Mevr A niet accepteert

Als geen datum is afgesproken voor de terugbetaling, dan zal mevrouw A eerst schriftelijk een redelijke termijn voor de terugbetaling moeten stellen. Maar dat is intussen misschien ook wel gebeurd.

Ja, Mevr A wil nu €1000 per maand en de rente
Mevr B kan dat echter niet betalen

Het kan zijn dat het verwarrend overkomt,reden:
Ben ook nu steeds in contact met Mevr B
en krijg dus eigenlijk nieuwe feiten
bellen is makkelijker
sorry
hoop dat ik het duidelijker gesteld heb nu

gr floyd
bona fides

BerichtGeplaatst: za 03 mei 2008 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

floyd schreef:
Mevr A heeft toen Mevr B gebeld en gezegd dat zij het wilde lenen ,banknummer gevraagd en het geld overgemaakt met omschrijving LENING

Het bewijs van het bestaan van de overeenkomst van lening is dus eenvoudig te leveren.

Quote:
Er is ook geen afspraak gemaakt,maar omdat Mevr A nu zelf geld nodig heeft,is er druk opgezet!
Dit alles is dus recentelijk

Het lijkt me niet dat je een lening aangaat zonder enige afspraak over de terugbetaling (termijn, rente, etc.). Wat voor indicatie gaf mevr. B toen ze in november 2007 bij mevr. A aanklopte over de periode waarvoor ze het geld nodig had? Als toen al duidelijk was dat het om een lange termijn zou gaan, dan kan mevr. A niet al binnen een half jaar het geld terugvragen. Maar als mevr. B toen de indruk heeft gegeven het geld binnen een paar maanden terug te kunnen betalen, dan kan mevr. A mijns inziens het geld nu wel terugvragen.

Als er geen afspraak is gemaakt over rentebetalingen lijkt het mij dat mevr. A en B bij het sluiten van de lening uitgingen van een lening voor een zeer korte periode. (Maar het zou bijna niet te geloven zijn als er geen afspraak is gemaakt over rentebetalingen. 20.000 euro is te veel om risicovol uit te lenen zonder er iets voor terug te krijgen.)

Quote:
Ja, Mevr A wil nu €1000 per maand en de rente
Mevr B kan dat echter niet betalen

Als mevrouw A op basis van de leningovereenkomst nu terugbetaling kan vorderen, dan is het niet het probleem van mevrouw A dat mevrouw B geen geld heeft.

Wel kan het voor mevr. A verstandiger zijn om vooralsnog akkoord te gaan met een terugbetalingsregeling. Naar de rechter en beslag leggen kost ook weer geld.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het wordt wel lastiger als mevrouw B gaat beweren dat het om een schenking gaat. Want dat kan onder de huidige omstandigheden net zo goed. Hoe moet A dan gaan bewijzen dat het een lening betreft?
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Het wordt wel lastiger als mevrouw B gaat beweren dat het om een schenking gaat.

Als is overgemaakt met omschrijving LENING?

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me niet dat je een lening aangaat zonder enige afspraak over de terugbetaling (termijn, rente, etc.). Wat voor indicatie gaf mevr. B toen ze in november 2007 bij mevr. A aanklopte over de periode waarvoor ze het geld nodig had? Als toen al duidelijk was dat het om een lange termijn zou gaan, dan kan mevr. A niet al binnen een half jaar het geld terugvragen. Maar als mevr. B toen de indruk heeft gegeven het geld binnen een paar maanden terug te kunnen betalen, dan kan mevr. A mijns inziens het geld nu wel terugvragen.

Als er geen afspraak is gemaakt over rentebetalingen lijkt het mij dat mevr. A en B bij het sluiten van de lening uitgingen van een lening voor een zeer korte periode. (Maar het zou bijna niet te geloven zijn als er geen afspraak is gemaakt over rentebetalingen. 20.000 euro is te veel om risicovol uit te lenen zonder er iets voor terug te krijgen.)

mevr B gaf idd de indruk dat het bedrag dmv verhoging hypotheek ineens terugbetaald kon worden
hypotheek verhoging is niet gelukt ,daarom is er nu een betalingsregeling aangeboden

gr floyd
floyd

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
tikSimone schreef:
Het wordt wel lastiger als mevrouw B gaat beweren dat het om een schenking gaat.

Als is overgemaakt met omschrijving LENING?

klopt
is overgemaakt met omschrijving LENING
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

floyd schreef:
mevr B gaf idd de indruk dat het bedrag dmv verhoging hypotheek ineens terugbetaald kon worden

De lening was dus bedoeld om een korte periode te overbruggen. In dat geval kan in mijn ogen mevr. A na het verstrijken van die korte periode het hele bedrag terugvorderen.

Mevr. A is nogal onverstandig geweest om zonder onderpand (tenminste, daar lijkt het op) zo'n groot bedrag uit te lenen. Maar dat wil niet zeggen dat ze nu genoegen hoeft te nemen met een terugbetalingsregeling.

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 16:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Floyd dank je wel.

Ik ben dus in deze Mevr. B. En ter verheldering/verduidelijking wil ik nog het 1 en ander toevoegen.

We hebben toen(november 2007 een dag nadat ze gebeld had geloof ik, en het geld gestort had) tegen mevr A gezegd dat mocht het onverhoopt niet lukken dat we dan die betalingsregeling aanboden.
Zoals we deze toegestuurd hebben in pdf file naar haar toe.
Het ging hierbij om een terugbetalingsregeling van in totaal 10 jaar.

We hebben Mevr.A ook direct gezegd dat ze rente zou krijgen, te weten 1000 euro. Deze rente zou ze krijgen zowiezo bij het afbetalen op korte termijn als op lange termijn. Op de langere termijn volgens mij nog veel meer.(staat in pdf file)

Hierop kregen we de volgende email van haar (28-11-07)
<<<<We zitten met een probleem als om wat voor reden het eigen bedrijf niet doorgaat.

De terugbetalingstermijn van 10 jaar. Ik heb geen 10 jaar meer te leven
Ik ga over 15 maanden met pensioen en dit geld is ook voor mijn pensioen.
Er zal dus in deze situatie een andere oplossing moeten worden gevonden.>>>>

Ik heb haar daarna regelmatig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van de start van mijn vriend zijn bedrijf. Ze was en is op de hoogte van het feit dat het allemaal langer duurt dan we gehoopt hadden. Ze heeft tot en met begin april niks meer laten horen over hoe het terug te betalen van het bedrag. Ze had mij verteld dat het nog wel even kon. Begin april veranderde dit. Ze heeft het geld nu zelf nodig (...) en vertelde me (per mail) dat ze eind april het bedrag wilde hebben inclusief de rente. (die € 1.000,-)

Maandag 7 april heb ik haar hierover gebeld, Ik heb haar gezegd dat het me enorm speet en dat ik hoopte dat we tot een oplossing zouden kunnen komen. We spraken af dat mijn vriend 1 of 2 dagen later haar zou bellen om tot een afbetalingsregeling te kunnen komen. Mijn vriend heeft haar toen ook gebeld en haar gezegd dat we het niet konden redden om het volledige bedrag eind april aan haar te betalen, hij was op dat moment even stil en dat beviel haar niet, nog voor hij verder kon praten met haar gooide ze de hoorn erop. We hebben een half uur later nogmaals geprobeert contact met haar op te nemen maar ze nam niet op.

diezelfde avond kreeg ik mail van haar (9-4-0Cool
<<<Ik houd vast aan uiterlijk 30 april, Het spijt me voor jou Mevr.A, maar ik kan niet anders.

eind april € 21000.>>>

en een dag later weer 1. (10-4-0Cool
<<<- Omdat jou vriend gisterenavond na een opmerking van mij geruime tijd stil was, heb ik de verbinding verbroken. Naar stiltes luisteren doe ik liever op mijn manier.

- Verder verzoek ik jullie geen contact meer met mij op te nemen, tenzij het bedrag van € 21000 overgemaakt gaat worden.>>>

We zijn hier heel erg van geschrokken en zijn sindsdien ook dag en nacht bezig om een oplossing voor haar zien te vinden. We willen niet iemand in de problemen brengen door onze schuld. Tot mijn grote verdriet gebeurt dit nu echter wel.We proberen op alle mogelijke manier aan het geld te komen , alleen gaat dit helaas niet zo snel als we willen.

Ik mocht haar dus niet meer mailen of bellen, tenzij ik het hele bedrag overgemaakt had. Ondertussen is Mevr.B op fora waar ik ook kom behoorlijk haar gal aan het spugen ,ik vind het vervelend maar heb er tot op zekere hoogte begrip voor. Een soort van "modder gooien" . Ik heb de eer aan mezelf gehouden en ga er maar niet op in, vind het erg jammer dat ze uitspraken doet die niet kloppen (dat we gemakzuchtig zouden zijn en ze doet voorkomen alsof we dat geld niet willen terugbetalen, ik heb overigens bekend gemaakt op de fora dat het hier om mij gaat en dat ik er zeker WEL mee bezig ben)
Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat ze mijn (non-profit) stichting erbij betrekt. Deze stichting heb ik niet voor mezelf opgericht maar voor andere mensen.

Om onze goede wil te tonen heb ik 30 april in ieder geval een deel van mijn WIA-uitkering overgemaakt. Ik heb haar hierover ook gemaild, maar geen reactie van haar gekregen.

Het is beslist niet zo dat we nu gaan zeggen dat het een schenking was ofzo, ze krijgt gewoon haar geld terug klaar uit, geen gek gedoe. Ze krijgt zowiezo haar geld terug, en de rente ook.

Ze sluit dus alle vormen van communicatie hierover af. Totdat ik zaterdag 3 mei een brief van haar kreeg;

<<<<<<<<<<<<
Amsterdag, 29 april 2008

vriend en mevr. B,

April is bijna ten einde.

Ondanks alle toezeggingen in de afgelopen maanden dat er zeker op tijd terugbetaald zou worden heb ik hiervan niets gemerkt.

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik hier niet mee akkoord ga.

Van 2 kanten heb ik vernomen dat ik niet akkoord zou zijn gegaan met de maandelijkse overmaking van het bedrag wat jij Mevr.A ontvangt. Dat is wel vreemd want ik weet niets van zo’n aanbod.

Wel weet ik dat Vriend vanaf 12 maart volop aan het werk is.
Is het dan niet vreemd dat er nog steeds helemaal niets hiervan op mijn rekening is bijgeschreven? Of moeten er eerst nog weer andere gaten worden gedicht?

Mevr.B, jij wist zo goed te zeggen dat ik in ieder geval mijn eigen wensen moest kunnen laten uitkomen. En dan ook achteraf nog durven zeggen dat ik wist dat het mogelijk niet kon worden terugbetaald. Is dat niet iemand aan het lijntje houden en ook nog heel onbeschoft om dat zo te stellen.

Ik ben niet van plan om nu tente te moeten gaan betalen op een lening. Doe ik nu moet gaan afsluiten,omdat ik zo stom ben geweest jullie uit de brand te helpen. Had ik alle ins en outs geweten had ik het zeker niet gedaan.

Daar ikzelf de komende maanden voor hoge kosten kom te zitten, verwacht/eis ik met ingang van 1 mei een betaling van 1000 euro per maand. De rente van 6,8% die ik moet gaan betalen, zal aan jullie worden doorberekend. Bij het uitblijven van een betaling zal ik de vordering uit handen geven. Ook alle hieruit voortvloeiende kosten zullen voor jullie rekening zijn.

Ik hoop werkelijk dat het niet zover zal komen.

In afwachting
Mevr.A
>>>>>>>>>>>

Na ontvangst van deze brief (3 dagen nadat ik wat had overgemaakt en haar daarover een email had gestuurd zonder enig antwoord van haar) heb ik haar op verschillende telefoonnumers proberen te bellen. Maar ze neemt niet op.

Dit alles beheerst elk uur,elke seconde mijn leven en ik probeer alles op alles te zetten om tot een oplossing te komen, ik ben niet iemand die onder zijn verantwoordelijkheden uit wil komen of met modder terug gaat gooien, maar zo ondertussen weet ik het ook niet meer zo goed, simpel omdat ze niet reageert.

We hebben de afgelopen maanden zoveel aangeboden aan haar, dat mijn vriend haar zou komen helpen met het bedrijf, zonder daarvoor loon te krijgen, dat ik haar zou helpen met het zoeken naar een appartement of via mijn stichting haar zou kunnen helpen met een verhuisservice bereidt te vinden haar te helpen met verhuizen. Alles maar dan ook alles heeft ze afgeslagen. Hetzelfde geld voor de betalingsregeling die we hebben voorgesteld en waarvan ze nu zegt dat ze hier niks van weet.

Waarom reageert ze op de fora wel op mijn (dagboek/blog)stukjes en niet op mijn persoonlijke emails en telefoontjes?

Ondertussen zitten we niet stil, misschien dat we deze week iets kunnen regelen maar ook het realiseren van het bedrijf/hypotheek van mijn vriend daar hebben we over een week of 3 meer duidelijkheid in. Dus wie weet is dit alles strakjes wel allemaal heel snel over. hoop ik...
Dit alles is nooit onze bedoeling geweest, en hadden we ook niet verwacht, we hebben helemaal geen slechte bedoelingen met Mevr.A en zijn ook daadwerkelijk bezig met terugbetalen en het vinden van een oplossing hiervan.

Wel was duidelijk de afspraak, dat het bedrag ineens direct kon worden terugbetaald als het bedrijf van mijn vriend van start zou gaan(hier wordt nog steeds aan gewerkt). In geval van niet lukken of nog langer tijd nodig om dit te realiseren dus het voorstel van afbetaling wat in november 2007 al naar haar was gestuurd en afgewezen. Sindsdien heeft zij ondanks mijn update's over de ontwikelingen geen ander voorstel gedaan voor afbetaling, totaan begin april dus dat zij het geld zelf nodig had/heeft en dat het eind die maand volledig betaald moest zijn.

vriendelijke groet en sorrie dat het zo lang is geworden
Mevr.B
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie mijn vorige bericht.

Dat een dag ná het storten van het geld is duidelijk gemaakt dat terugbetaling wel eens langer op zich zou kunnen wachten dan mevr. A aanvankelijk was verteld, wil niet zeggen dat mevr. A daar aan gebonden is.

Mevr. A heeft het recht om jullie aan de oorspronkelijke afspraak te houden. Met jullie problemen hoeft ze geen rekening te houden.

Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2008 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op welke "oorspronkelijke afspraak" doel je? Ik kan er ook na goed lezen van alle berichten nog niet echt een ontdekken. De datum van april is - als ik het goed begrijp - pas begin april eenzijdig door mevrouw A opgelegd, terwijl er daarvóór geen afspraak bestond over moment van terugbetalen. Wel is er door Mevr B aangegeven dat zij verwachtte dat zij dit bedrag op een bepaald moment ineens zou kunnen teruggeven d.m.v. het verhogen van de hypotheek, maar dat zegt toch niet iets sluitends over de termijn waarbinnen terugbetaald moet worden?

Mijn idee zou dan ook zijn dat mevr A in alle redelijkheid met een betalingsregeling akkoord zal moeten gaan, terwijl mevr B dan weer niet zo ver moet willen gaan de terugbetaling over 10 jaar uit te smeren.[/list]
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds