|
Auteur |
Bericht |
Derek-Steentje
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 feb 2008 15:42 Onderwerp: Aansprakelijkheid bij scooter ongeval. |
|
|
Ik heb op de scooter van mijn vader gereden en een ongeval veroorzaakt, zijn scooter bleek onverzekerd en hierdoor ligt er nu een claim van de verzekering van de bestuurder van de auto waar ik schade aan heb veroorzaakt.
De vraag:
Wie is er aansprakelijk voor gemaakte schade aan de auto?
Derek 22-02-1983 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 10 feb 2008 12:24 Onderwerp: |
|
|
Jij. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 10 feb 2008 13:19 Onderwerp: |
|
|
Je schrijft het eigenlijk zelf al ... ik heb [...] een ongeluk veroorzaakt [...] nu een claim [...] van de auto waar ik schade aan heb veroorzaakt. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 10 feb 2008 15:17 Onderwerp: Re: Aansprakelijkheid bij scooter ongeval. |
|
|
Derek-Steentje schreef: | Ik heb op de scooter van mijn vader gereden en een ongeval veroorzaakt, zijn scooter bleek onverzekerd en hierdoor ligt er nu een claim van de verzekering van de bestuurder van de auto waar ik schade aan heb veroorzaakt.
De vraag:
Wie is er aansprakelijk voor gemaakte schade aan de auto?
Derek 22-02-1983 |
Naar mijn mening zullen zowel kentekenhouder als bestuurder voor de schade aangesproken kunnen worden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 10 feb 2008 15:50 Onderwerp: |
|
|
Derek is aansprakelijk op grond van art. 6:162 BW. Zijn vader is mogelijk aansprakelijk op grond van art. 185 WVW, maar niet als Derek tegen een rijdende auto is aangereden (art. 185 lid 3 WVW).
Uit de vraagstelling valt niet met zekerheid op te maken of de auto in beweging was. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|