|
Auteur |
Bericht |
Ralphmaenen
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 jan 2008 23:23 Onderwerp: Vervelende Verhuurder!! |
|
|
Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn oproep!
Samenvatting:
Een huurbaas die continu treitert en stiert. Wat kan ik hiertegen doen??
Situatie:
Ik huur een kamer in een woning. Ik woon er met twee andere huisgenoten die ook elk een kamer huren. Samen maken we gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes, zoals douches, keuken, kelder, tuin, etc.
Probleem
De huurbaas komt zeker drie keer per week ongevraagd het huis binnen. Regelmatig komt de huurbaas ook ongevraagd mijn kamer binnen, en scheldt me dan helemaal verrot omdat er bijvoorbeeld afwas staat, of een fiets in de gang staat.
Verder bemoeit de huurbaas zich met zaken waarvan ik vind dat hij zich daar niet mee kan/mag bemoeien. Enkele voorbeelden:
- we laten de sleutel nooit in de achterdeur (grenzend an de tuin) zitten, omdat we dit inbraakgevoelig vinden. De huurbaas vind dit belachelijk en plaatst altijd de sleutel terug in het slot.
- de huurbaas klaagt over het gebruik van de vriezer. Als er bijvoorbeeld slechts 1 brood in de vriezer ligt wordt de vriezer uitgetrokken door de huurbaas, omdat het volgens de huurbaas stroom verspilling is
- de huurbaas ruimt de keuken op en gooit mijn eigen spullen (keukengerei) weg, omdat hij vind dat ik mijn eigen spullen in mijn kamer moet bewaren
- in de kelder staat grond water wanneer het regent. in de kelder staat ook mijn was machine en nu zegt de huurbaas dat ik mijn wasmachine niet meer mag gebruiken omdat ie lekt. We worden gedwongen om nu ergens anders te gaan wassen.
- van mijn huurbaas mag ik mijn was niet drogen in de gemeenschappelijke ruimte, terwijl mijn mede huisgenoten er geen probleem van maken
Kortom: ik ben bang, en be het gescheld meer dan zat. Ik wil rust in mijn leven zonder huurbaas die elk weekend aan mijn kop komt zeuren.
Oplossing?
Wat kan ik doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet meer ongevraagd het huis of mijn kamer binnen komt? Mag ik het slot van de voordeur zomaar veranderen? Kan ik een advocaat inschakelen om ervoor te zorgen dat de huurbaas niet zomaar binnen komt stormen? Waar mag hij zich wel/niet mee bemoeien?
Oh ja; en de huurbaas heeft allemaal eigen spullen in onze gang staan. Mag dat? Ik kan er bijna niet door...
Help! Ik ben radeloos... |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 1:34 Onderwerp: |
|
|
Ralphmaenen
Quote: | Ik huur een kamer in een woning. Ik woon er met twee andere huisgenoten die ook elk een kamer huren. Samen maken we gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes, zoals douches, keuken, kelder, tuin, etc. |
Dit doet me sterk denken aan hospita huur. Gedurende de eerste 9 maanden huur, kan de verhuurder de huurovereenkomst zonder meer doen eindigen.
Quote: | Oplossing?
Wat kan ik doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet meer ongevraagd het huis of mijn kamer binnen komt? Mag ik het slot van de voordeur zomaar veranderen? Kan ik een advocaat inschakelen om ervoor te zorgen dat de huurbaas niet zomaar binnen komt stormen? Waar mag hij zich wel/niet mee bemoeien?
|
Behoudens het vervangen van het slot, mag en kan je alles van wat hierboven blijkt uit de tweede quote. Maar vervelend is dat je een erg zwakke rechtspositie hebt, als blijkt dat er sprake is van wat ik onder de eerste quote van dit bericht stelde. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 2:06 Onderwerp: |
|
|
abraxes schreef: | Dit doet me sterk denken aan hospita huur. Gedurende de eerste 9 maanden huur, kan de verhuurder de huurovereenkomst zonder meer doen eindigen. |
Maar de verhuurder lijkt zijn hoofdverblijf niet in hetzelfde huis te hebben. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 2:25 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | abraxes schreef: | Dit doet me sterk denken aan hospita huur. Gedurende de eerste 9 maanden huur, kan de verhuurder de huurovereenkomst zonder meer doen eindigen. |
Maar de verhuurder lijkt zijn hoofdverblijf niet in hetzelfde huis te hebben. |
Dan is het inderdaad wel anders. |
|
|
|
 |
Ralphmaenen
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 12:56 Onderwerp: |
|
|
De verhuurder woont inderdaad elders. Hij komt echter te pas en te onpas gewoon langs. Terwijl alle kamers verhuurd zijn. Ik zou het meer zien als een studentenhuis met 3 kamers. Alle drie de kamers zijn apart verhuurd, en er is een gemeenschappelijke ruimte.
Thanks!
R |
|
|
|
 |
hayman
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jan 2008 13:12 Onderwerp: |
|
|
Heb je een huurcontract en wat staat hier in?
Tip: kijk eens op www.vrom.nl bij huren!!!
Verhuurders menen dat zij alles mogen maar dit is echt niet zo! _________________ Gr. Hayman
Rockin' in the free world! |
|
|
|
 |
|