|
|
| Auteur |
Bericht |
FuckedUp
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 15:45 Onderwerp: 2x binnen 6 uur aangehouden voor alcholgebruik |
|
|
Ik ben op een nacht aangehouden wegens het rijden onder invloed van alcohol. Op het bureau heb ik zitten blazen, kwam 435 U''tje als uitslag. Vervolgens heb ik 6 uur rijontzegging gehad, maar ben zo stom geweest om alsnog in mijn auto te stappen. Ze hebben mij (stiekem) gevolgd en hebben mij weer aangehouden. Voordat ik werd aangehouden ben ik 2 keer door rood gereden en dit met hoge snleheid. Ik moest weer naar bureau gaan om te blazen en deze keer blies ik 335 U'tje. Ze hebben dit allemaal op papier gezet...Verolgens ben ik toch maar naar huis gaan lopen. Wie kan me vertellen wat me te w8en staat en wat de kosten hiervan allemaal zijn. Heb geen strafblad en ben nooit eerder gepakt voor het rijden onder invloed. Ik weet dat ik heeeeel dom ben geweest, maar ja.....  |
|
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 18:06 Onderwerp: |
|
|
| Je wilt weten welke straf je boven het hoofd hangt? Misschien kan iemand een preciezer antwoord geven, maar een rijontzegging voor enkele maanden, een flinke geldboete en daarnaast een voorwaardelijke straf horen zeker wel tot de mogelijkheden... |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 18:32 Onderwerp: |
|
|
Voor het eerste feit krijg je volgens mijn Bos Polaris berekening 14 punten.
Wat dat inhoudt: zie hier.
Via de website van het OM lijk ik op minder punten uit te komen. Bos komt echter met een boete van zo'n 300 Euro.
Daar komt dan overheen dat je daarna nog met aardige snelheid (hoe hard??) twee maal door rood bent gereden en natuurlijk het gegeven dat je helemaal niet had mogen rijden.
Dat er daarna alcohol in je adem werd aangetroffen is normaal. Die 435 U" was er immers nog niet helemaal uit.
Enfin, ik denk dat je je op grond van de feiten wél even bij de rechter mag komen verantwoorden en ik mag voor jou hopen dat je er dan met een niet ál te hoge boete afkomt.
Voor mij hoop ik dat je inziet dat dit nou niet de meest handige actie uit je leven was Ik zeg dat niet om te moraliseren, maar het is even om voor zover nog nodig je aandacht te krijgen op waarom die regeling bestaat: het is gewoon op zijn minst gezegd niet fijn om 's nachts over de kruising te willen rijden en dan jou met hoge snelheid op je af te zien komen, niet echt in staat om nog snel op de onverwachte situatie in te spelen...... En dat zal meespelen in de eis.
Ik weet niet of je je rijbewijs nodig hebt voor je werk, maar mocht je een dagvaarding ontvangen dan kan het wellicht geen kwaad een advocaat naar het dossier te laten kijken (i.v.m. de inschatting van de eis) en je evt. door hem/haar te laten bijstaan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 19:39 Onderwerp: |
|
|
Gezien het feit dat je alsnog weer achter het stuur bent gekropen en ook nog eens twee keer door rood gereden hebt en ook nog eens hard... ik vermoed ook dat ze je gewoon voor de rechter laten komen.
Dus dan hangt het van de rechter af wat het gaat worden en in hoeverre hij denkt dat je zelf ook oprecht vindt dat je stom geweest bent....
Je zegt overigens "ik ben nooit eerder gepakt wegens rijden onder invloed"... betekent dat dat je nooit gepakt bent, maar dat je wel gereden hebt onder invloed eerder? In dat geval mag je hopen dat ze dat niet boven tafel weten te krijgen op de een of andere manier... |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 19:45 Onderwerp: Re: 2x binnen 6 uur aangehouden voor alcholgebruik |
|
|
| FuckedUp schreef: | | Heb geen strafblad |
Dat gaat in ieder geval veranderen. |
|
|
|
|
 |
beamer
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: zo 25 nov 2007 16:50 Onderwerp: |
|
|
| Je hebt in elk geval 2 keer een misdrijf gepleegd, omdat je 2 keer met alcohol op bent gaan rijden en je hebt ook nog een afzonderlijk misdrijf gepleegd, omdat je in strijd met het rijverbod hebt gereden. Dus 3 misdrijven en dan nog de rood lichtovertredingen. Zal aardig gaan oplopen. |
|
|
|
|
 |
FuckedUp
|
Geplaatst: di 02 sep 2008 18:06 Onderwerp: |
|
|
| Ik ben veroordeeld tot het betalen van 750 euro en 3 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Valt dit mee? |
|
|
|
|
 |
FuckedUp
|
Geplaatst: di 02 sep 2008 18:07 Onderwerp: |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 03 sep 2008 4:00 Onderwerp: |
|
|
Ze hebben vast geen rekening gehouden met je oproepen tot het plegen van strafbare feiten c.q. opruiende taal elders op deze site.  _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
|
 |
quinty
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 04 sep 2008 19:09 Onderwerp: |
|
|
als je beginnend bestuurder bent zeggen de richtlijnen:
EUR 300,00 en OBM 6 mnd voorwaardelijk...indien geen recidive
rechter kan kiezen om lagere OBM op te leggen en te verdisconteren in hoogte van boete
indien geen beginnend bestuurder (en geen recidive):
staat alleen een boete voor!
twee keer door rood rijden met hoge snelheid zal je niet hebben geholpen, dit valt ook onder gevaarzettend gedrag (art 5 WVW). Zal de rechter ook meenemen in het oordeel omtrent strafmaat.
dus ik denk dat je niet mag klagen. Je hebt je rijbewijs nog, dus gewoon 2 jaartjes je aan de regels houden  _________________ strafzaak? Kijk op www.strafzaken.nl en vul de gegevens in! |
|
|
|
|
 |
|
|