|
Auteur |
Bericht |
fritsdijkman
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 15:46 Onderwerp: Definitie digitaal televisietoestel (eu richtlijn 2002/22) |
|
|
In de europese richtlijn 2002/22 staan een aantal vereisten m.b.t. digitale televisietoestellen. Ik kan echter nergens de definitie vinden van "digitaal televisietoestel". Een vriend van me drijft een winkel in wit- en bruingoed en aan hem wordt een toestel aangeboden dat op het eerste gezicht niet aan de richtlijn lijkt te voldoen, maar volgens mij kan hij dat alleen beoordelen als hij weet wat de wetgever verstaat onder "een digitaal televisietoestel"??
Wie weet waar ik deze definitie kan vinden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 17:43 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij consumentenapparatuur voor de ontvangst en weergave van digitale televisiesignalen, maar een echte definitie lijkt inderdaad niet gegeven te worden (ook niet in Richtlijn 2002/21/EG).
In plaats van te proberen een waterdichte definitie te geven is het vermoedelijker eenvoudiger om te proberen te beslissen of dit specifieke apparaat wel of niet onder het begrip valt. Waarom bestaat er in dit geval twijfel? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 18:50 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij ook een hopeloze zaak, maar als ik naar de Telecommunicatiewet en Mediawet kijk, lijkt er toch een poging gedaan te zijn. Ongetwijfeld uit Europese richtlijnen afkomstig.
Een digitaal televisietoestel is een apparaat dat bestemd is de KLvoor de ontvangst en weergave van digitale televisieprogramma’s. Een digitaal televisieprogramma is een televisieprogramma dat bedoeld is om volledig digitaal te worden uitgezonden door middel van een openbaar elektronisch communicatienetwerk (Artikel 8.4a Telecommunicatiewet). Een televisieprogramma is dan weer een programma met beeldinhoud, al dan niet mede met geluidsinhoud (artikel 1, onder h, van de Mediawet). En ja, ook een programma is gedefinieerd: een elektronisch product met beeld- of geluidsinhoud, dat bedoeld is te worden uitgezonden en bestemd is voor ontvangst door het algemene publiek of een deel daarvan, met uitzondering van datadiensten, diensten die uitsluitend op individueel verzoek beschikbaar zijn, en andere interactieve diensten (artikel 1, onder f, van de Mediawet).
Kortweg: een digitaal televisietoestel is een apparaat dat digitale televisie laat zien. Helpt dat?
Arnoud |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 22:00 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | Kortweg: een digitaal televisietoestel is een apparaat dat digitale televisie laat zien. |
En dus niet een apparaat dat televisie digitaal laat zien. (Althans niet wanneer het om een analoog signaal gaat.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|