Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 23:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contract zonder ondertekening ouders rechtsgeldig?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sipano

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 12:46    Onderwerp: Contract zonder ondertekening ouders rechtsgeldig? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik en een collega hebben een paar maanden geleden een site verkocht aan een Belg. We kregen een contract waarin we onze eigen handtekening moesten zetten en die van onze ouders. Mijn ouders hun handtekening staat er niet bij. Ik was op dat moment 15. Geldt het contract dan nog? En ook als een ouder van mijn collega een handteking heeft gezet, maakt dat dan nog wat uit?
Mod: Titel iets aangepast.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 41
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste Sipano,

wees eens duidelijk met je verhaal..? welk contract? is het door de "belg" geaccepteerd? is het contract verstuurd?

/edit oeps, nickname verkeerd gelezen Embarassed

Laatst aangepast door Tom84 op do 28 jun 2007 13:58, in totaal 2 keer bewerkt
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het contract lijkt me de verkoopovereenkomst m.b.t. verkoop van de site. Ik gok zo dat het contract verstuurd is.

Knap trouwens dat je weet dat hij stefano heet... Rolling Eyes
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 14:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af wat er niet duidelijk zou zijn. Het bericht bevat in ieder geval ruim voldoende informatie voor een begin van een antwoord.

Naar Nederlands recht is een 15-jarige onbekwaam om zonder toestemming van zijn ouders een website te verkopen (art 1:234 BW). Dit betekent dat je ouders jouw ondertekening van het contract kunnen vernietigen. Als je ouders hiertoe besluiten, is het alsof jij het contract nooit getekend hebt. Vernietiging kan bijvoorbeeld door de koper een door je ouders ondertekende aangetekende brief te sturen waarin je ouders verklaren jouw ondertekening te vernietigen. (Het kan ook met een telefoontje, maar dan heb je er geen bewijs van.)

Zolang je ouders niet besluiten te vernietigen, is het contract rechtsgeldig. De koper kan dus niet vernietigen op de grond dat jij minderjarig was. Je ouders kunnen ook besluiten het te bevestigen, bijv. wanneer de koper wil weten waar hij aan toe is. Is eenmaal bevestigd, dan kan niet meer worden vernietigd.

De handtekening van je collega is door zijn ouders bevestigd. Die kan dus niet meer worden vernietigd. Of het contract geldig is met slechts de (bevestigde) handtekening van jouw collega kan ik niet beoordelen. Dat hangt af van de vraag of jouw collega in zijn eentje die site had kunnen verkopen.

In het bovenstaande ga ik ervan uit dat het Nederlandse recht van toepassing is. Omdat de koper een Belg is, zou het nog een beetje ingewikkelder kunnen zijn. Woont hij ook in België? Staat in het contract welk recht (Nederlands, Belgisch) van toepassing is?

Misschien kun je aangeven waar je heen wilt. Wil je dat het contract geldig is/blijft, of wil je er juist vanaf?

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We willen er zeg maar vanaf, want in het contract staat dat we de source(de gemaakte scripts op de site) niet meer mogen gebruiken of enige concurrentie vormen.

- mijn collega kon niet in zijn eentje de site verkopen want we hebben het samen gemaakt.

Dit stond in het contract:
Verplichtingen overlaters:

- Geen negatieve reclame maken.

- Volledige afstand van YourCrime, tenzij na de overnemer zijn goedkeuring.

- Geen scripts, technieken of kennis doorgeven.

- Geen misbruik maken van fouten, bugs, exploits of andere manieren gebruiken om de overnemer, zijn servers, YourCrime of GameColl en zijn projecten schade toe te brengen.

- Gedurende minstens 5 ar geen concurrentie
- Gedurende minstens 5 ar geen concurrerende zaken en/of diensten aanbieden in welke vorm dan o in Europa.

Wat bij niet nakomen:

De overlater dient 65% v/d winst aan ons te doneren of een schadevergoeding te betalen van 5000 euro, naar keus van de overnemer. Het gratis aanbieden van soortgelijke zaken/diensten is volstrekt verboden en kan leiden tot schadevergoeding.
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je beseft je wel dat je bij vernietiging ook de prestatie van de tegenpartij ongedaan moet maken? Oftewel: als je geld hebt ontvangen zul je dat ook terug moeten betalen. Ligt nogal voor de hand maar voor de zekerheid vermeld ik het maar even Smile
sipano

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar dan krijgen we toch ook weer het verdiende geld van de site?
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, geen idee hoe dat zit eigenlijk. Interessant punt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds