|
Auteur |
Bericht |
dottie
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 9:44 Onderwerp: meldingsplicht reparatiekosten? |
|
|
Zojuist vang ik op kantoor een discussie op waar ik best nieuwsgierig in ben geworden.
Ik ben werkzaam in een horecabedrijf. Enkele weken geleden ging in de avonduren de wasstraat voor het servies defect en is er een monteur gebeld. Deze is ook gekomen en heeft het apparaat gerepareerd. Nu echter de factuur op de mat valt blijken de reparatiekosten slecht marginaal onder de restwaarde van het apparaat te vallen. De monteur is een servicemonteur van hetzelfde bedrijf als waar de machine is gekocht.
Heeft een dergelijk persoon een meldingsplicht van hoge reparatiekosten? Ik zie dit vaker gebeuren als je een auto wegbrengt voor je APK. Dan bellen ze even op om te vertellen wat ze moeten repareren en tegen welk bedrag.
Moeten we deze factuur zonder blikken of blozen betalen of is het bedrijf dat de reparatie uitvoerde nalatig geweest? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 9:58 Onderwerp: |
|
|
veelal vallen reparatiekosten niet onder garantie, dit zou je kunnen nakijken op de orderbevestiging en/of factuur van de servieswasser. gemiddeld genomen vallen gebruikte materialen wel onder de garantie. kijk even na of er nog garantie op het product is en zo ja, of daaronder ook de reparatiekosten vallen. s6! |
|
|
|
 |
dottie
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 10:01 Onderwerp: |
|
|
Garantieperiode is helaas verlopen. Sorry, vergeten op te merken. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 10:05 Onderwerp: |
|
|
Ik weet dat het in dit soort situaties gebruikelijk is dat er direct gerepareerd wordt, omdat het alternatief - de keuken sluiten - geen optie is.
De vraag is welke opdracht u precies heeft gegeven aan de leverancier. |
|
|
|
 |
dottie
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 10:13 Onderwerp: |
|
|
Er heeft gewoon iemand van het bedienend personeel het storingsnummer op het apparaat gebeld. De monteur is vervolgens gekomen en heeft het euvel gerepareerd. Maar is het melden van dergelijke hoge kosten een verplichting of goed fatsoen?
Het bedrijf belde trouwens zojuist dat ze het apparaat voor boekwaarde-reparatiekosten wel terug willen nemen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 12:13 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij goed fatsoen. En ook een beetje commercieel inzicht. De monteur kan namelijk ook duidelijk maken dat je in zo'n geval beter een nieuw apparaat kunt aanschaffen en gelijk de commerciële afdeling laten bellen voor een offerte.
Kosten verbonden aan reparatie hoeven alleen gemeld te worden als je daar om vraagt. Dan vraag je als het ware offerte voor de reparatiekosten. Als je direct de opdracht geeft dan ben je blijkbaar accoord met die "blanco cheque". _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
dottie
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 12:15 Onderwerp: |
|
|
daar was ik al bang voor...tnx |
|