|
Auteur |
Bericht |
Rina
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 dec 2006 12:41 Onderwerp: verwerpen |
|
|
Mijn vader is pas overleden en mijn moeder vorig jaar.
Mijn vader had veel schulden en had de crematiekosten van mijn moeder nog niet afbetaald.
Het gezin bestaat uit 3 kinderen waaronder mezelf.
Ik had een hele goeie band met mijn ouders en de andere twee niet
Mijn broer's hebben het ook verworpen maar ze hebben met zijn tweeen alles geregeld en getekend voor de crematiekosten ze zijn dus opdrachtgever.
Ze hebben mij nergens in betrokken ik kon oprotten op zijn grof gezegt.
hun hebben nmddels de rekening otvangen van de begrafenisondernemer
En betalen doen ze niet .
Mijn vader staat ook in het crematorium ze zouden hem ophalen maar ze reageren er totaal niet op.
Ik vind het oneerbiedig allemaal maar ik sta machteloos.
Nu is mijn vraag draai ik nu ook op voor de kosten ?van de crematie ik ben nergens in betrokken geweest ook geen handtekenig ,ze hebben namens de erfgenamen getekend.
Contact is niet mogelijk met hum.maar als ze nou de rekening naar mij toe sturen wat kan ik het beste doen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze trieste situatie
Alvast bedankt groetjes Rina |
|
|
|
 |
Rina
|
Geplaatst: do 07 dec 2006 9:59 Onderwerp: het is al opgelost |
|
|
Het is al opgelost
Bedankt
Groetjes Rina |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 07 dec 2006 10:17 Onderwerp: |
|
|
Beste Rina,
Wat een betreurenswaardig verhaal. Ik zie je bericht nu pas anders had ik zeker gereageerd. Ik begrijp dat de kwestie nu naar wens is? |
|
|
|
 |
Rina
|
Geplaatst: do 07 dec 2006 10:37 Onderwerp: |
|
|
nog even een aanvulling ik heb gisteren de notarustelefoon gebeld en die vertelden als je niets hebt ondertekend dan kunnen ze je niets maken.
De urn daar kan ik helaas niets aan doen omdat de opdrachtgever zijn handtekening heeft gezet.
Ze hebben mijn vader nog steeds niet opgehaald dat weet ik van het crematorium,ik vind dit zo erg en triest .
Bij het leven van mijn ouders de laatste 15 jaar keken ze niet naar hun om en nu ze overleden zijn kijken ze ook niet na hun om.
Wat kunnen mensen toch hard zijn .
Ik mis ze heel erg het waren zijn echte hele lieve ouders maar door de kouwe kant tja jullie begrijpen me wel.
Sorry voor dit trieste verhaal en bedankt voor jullie hulp.
mochten er nog tips zijn voor mij dan heel graag.
Groetjes en liefs Rina |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: do 07 dec 2006 12:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf nog weinig inzicht in de materie nu we deels te maken hebben met erfrecht. Maar wellicht is dit een waardevolle bijdrage.
Sterkte |
|
|
|
 |
Rina
|
Geplaatst: do 07 dec 2006 14:44 Onderwerp: |
|
|
Beste Abraxes,
Bedankt voor de moeite,het ouderlijke huis is door de wooncompagnie leeg gehaald.
Alles is in cotainers hard handig gegaan.
Ik had de sleutel als enige van de woning en mijn vader is dor een plotselinge hartstilstand overleden op vrijdagnacht en zaterdag heb ik de politie gebeld en ik was al meteen onderweg de politie heeft netjes op mij gewacht omdat het 35 min rijden is naar mijn ouders,ik voelde zaterdag al dit klopt niet vandaar de politie.
Mijn vader trof ik aan in een nare situatie .
Ik heb gevraagd aan de politie wil u mijn oudste broer bellen .
De beide gebroeders waren er met 10 min .
Grote aanvaring gehad omdat ik vroeg mijn man is onderweg kunnen we straks praten,het antwoord was nee.
Omdat ik wist van mijn vader dat er veel schuld was heb ik de sleutel daar afgegeven bij die ene broer maar hoe dat ging.
Ik belde aan ze zaten gezellig bij elkaar muziek aan borrel erbij en de deur ging niet open.
Ik tikte op het raam van dit is de sleutel van onze vader .
Gooi maar door de brievenbus werdt er geroepen en ik deed het ook nog .
Achteraf had ik hem naar het politieburo moeten brengen omdat ze ook nog de zegelring en trouwring hebben weggenomen onder mijn neus vandaan.
De gebroeders hebben 10 dagen langel de sleutel van het huis gehouden ?
terwijl ze gingen verwerpen.
Er was geen testament en geen koopwoning .
Alleen ik wist de wensen van mijn vader maar helaas ik kon er niets mee anders had ik voor duizende euro's het schip in gegaan helaas ik moest het verwerpen.
Het is te triest voor woorden
Maar tja ik moet verder maar het is verdomde moeilijk ook al omdat ik al 5 jaar ziek ben bedpatient ,alleen met spoedgevallen ga ik de deur uit samen met mijn man .
Zoals vorig jaar naar mijn moeder 7 keer per week na haar beroerte,en met de feestdagen lagen mijn ouders samen in het ziekenhuis mijn vader op ic en mijn moeder op de strokeafd.
Veel medicatie op en gewoon gaan.
Zo is het verhaal wat duidelijker allemaal.
Alvast bedankt Rina |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: do 07 dec 2006 15:46 Onderwerp: |
|
|
Het is vreselijk om een dierbare te verliezen. Juist in dat soort situaties kan ik me goed indenken dat het fijn is om een beroep te kunnen doen op de familie. Dat dit laatste nu echter een verzwarende negatieve factor teweeg brengt lijkt me bijzonder pijnlijk. Neem daarbij het overlijden van je moeder en het al 5 jaar bedpatiënt zijn. Wat een ellende, zeer tragisch. Met oprechtheid wens ik je veel sterkte in deze moeilijke tijden en gun ik je het beste voor in de toekomst. |
|
|
|
 |
|