|
Auteur |
Bericht |
sam80
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 15:49 Onderwerp: dagvaarding ontvangen |
|
|
Beste mensen wie kan mij helpen?
Ik ben vorig jaar 06-07-08 op het strand van scheveningen aangehouden voor het lopen met de hond op het strand( eigenlijk wel stom maar heb er helemaal niet meer aan gedacht , vlinders in mijn buik, liep met mijn nieuwe vriend enzenz.
Op de kennis geving ( gele papier) stond dat ik de hond los op het strand liet lopen( wat dus niet waar is want ik had haar vast) Nu kreeg ik 2 maal een transactievoorstel binnen en omdat je daarop geen bezwaar kunt maken , alleen maar door niet te betalen en het voor te laten komen, heb ik dat gedaan.
OP het transactievoorstel stond de tekst als eigenaar met een hond in verboden periode bevinden buiten een daartoe aangewezen gebied.
Dat zijn 2 verschillende dingen, ik moet nu eind deze maand voorkomen zegt de dagvaarding maar mijn vraag is heb ik wel kans om dit te winnen of is dit een hopeloze stomme feit van de agent in kwestie en moet ik even goed betalen???
hooop dat jullie daar antwoord op kunnen geven
mvg saskia |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 17:00 Onderwerp: |
|
|
Op internet vind ik op een website over het strand van Scheveningen:
Quote: | In de zomermaanden mogen honden niet op het strand in Scheveningen. Van 15 mei tot 1 oktober kunt u uw hond wel uitlaten ten Noorden van paal 47 -voorbij het Carlton Beach Hotel of ten zuiden van paal 36- ten zuiden van de Haven ter hoogte van het Westduinpark. In Kijkduin mogen honden niet op het strand tussen 15 mei en 1 oktober. Buiten deze periode mogen honden los lopen. Uitzonderingsgebied ligt ter hoogte van strandpaal 36 (Westduinpark), gelegen tussen Kijkduin en de haven van Scheveningen. Er geldt overal waar honden mogen lopen een opruimplicht. | (bron:http://www2.holland.com/denhaag/nl/discover/scheveningenkijkduin/kijkduin/praktisch.jsp)
Het hangt er dus allereerst van af wáár je liep. Verder is het jouw woord tegen dat van de verbalisant v.w.b. het aangelijnd zijn van de hond, maar dat blijkt niet uit te maken; het gaat om het aanwezig zijn van de hond in een bepaald gebied op een tijdstip dat dat niet mag.
Kan me echter voorstellen dat je wilt sputteren over de wijziging die lijkt te hebben plaatsgevonden en waarom zou je, gezien de verhogingen die het niet betalen al met zich brengt, dat ook niet doen? Neem dan wel die oorspronkelijke bon mee, anders maak je weinig kans. Maar feit lijkt te zijn dat de hond ergens was waar hij op dat moment niet mocht zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
sam80
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 19:49 Onderwerp: |
|
|
dank je voor je antwoord, ik liep zo'n 100 meter voor de pier.
plus min . 100m na de pier heb je het naaktstrand waar je dus wel mag lopen in die periode met de hond.
Er staan overal wel borden ( na dat ik een 2de keer geweest ben om te kijken hoe en wat) maar eigenlijk waar ik het strand op ben gegaan niet en dat was via een terras boeboe of boeda of zoiets.
Dat was ook wat de agent zei 'Had je maar op de borden moeten letten'ja heeft ie ook gelijk in maar we zijn dus via zo'n terras( na een bakkie koffie) het strand op gegaan zonder maar ook een bord tegen te komen.
Ik denk dat ik weinig kans maak omdat het ik tegen de wet is en ik gewoon moest weten dat ik daar niet mocht komen , ja als we alles wisten.... |
|
|
|
 |
sam80
|
Geplaatst: vr 02 okt 2009 20:24 Onderwerp: gewonnen |
|
|
laatste update , ik heb de zaak gewonnen |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 03 okt 2009 10:06 Onderwerp: |
|
|
Hee, grappig! En wat was het argument om jou vrij te spreken? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|