|
Auteur |
Bericht |
pb
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2005 20:11 Onderwerp: criteria alimentatie (partner en kinder) |
|
|
Op dit moment betaal ik alimentatie. Heb netto maandinkomen van ongeveer 1550 euro. Betaal 280 euro partner alimentatie, 150 euro kinder alimentatie per kind (2 kids), totaal 580 euro alimentatie.Op moment van opstellen convenant woonden mijn kinderen in dezelfde woonplaats dan ik. Op dit moment wonen ze 165 km verder. Door deze afstand zijn er aardig wat kosten bijgekomen om de kinderen 1 keer per 14 dagen op te halen. Hierdoor kan ik zelf niet meer met mijn salaris rondkomen. Alleen al door de vaste lasten. Volgens gemeente verdien ik teveel om in aanmerking te komen voor subsidies. Nu is mijn vraag: Kan de rechter de alimentatie verlagen ivm extra kosten van ophalen of valt dat niet onder de criteria die er zijn voor de bereking van alimentatie? |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 17 nov 2005 23:08 Onderwerp: |
|
|
Jawel, de rechter houdt rekening met allerlei omstandigheden, daar kan dit dus zeker ook onder vallen. |
|
|
|
 |
Tasja
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 nov 2005 14:35 Onderwerp: |
|
|
Je kan ook eens kijken op alimentatieplicht.nl Informatieve site en mensen die weten waar ze het over hebben.
Ik heb er zelf veel info vandaan gehaald toen ik een relatie kreeg met mijn huidige man,die 2 kinderen heeft uit een eerder huwelijk. |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
Geplaatst: ma 21 nov 2005 12:27 Onderwerp: |
|
|
aangezien de omstandigheden verandert zijn, kun je een herziening aanvragen. je moet alleen uitkijken dat je woonlasten niet (te veel)gestegen zijn. dit kan gezien worden als expres hooghouden van de lasten.De dagen dat jouw kind(eren)bij je zijn, kun je ook laten bereken(krijg je weer een afrekt voor, niet veel hoor! 5 euro per dag per kind geloof ik)Ik zou ook even de benzine kosten bij houden, (aangezien die aanzienlijk zijn gestegen, naar verhouding met wat de rechtbank rekent)kun je altijd die bonnen overleggen!
Mocht je schulden uit je huwelijk hebben overgehouden, dan staat hier een termijn van 5 jaar voor. |
|
|
|
 |
|