|
Auteur |
Bericht |
monique77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jun 2010 17:24 Onderwerp: contactverbod |
|
|
Ik wordt door een man uit mijn verre familie beledigd en uitgescholden via de telefoon (hij belt mij, ik hem niet) dus ik vraag me af of ik een contactverbod kan aanvragen. Ik heb hem al een paar keer duidelijk verteld dat ik geen contact meer wil met hem.
Ik ken deze persoon niet zo goed maar ik weet waar hij woont. Als bewijs heb ik niet veel: ik heb tot nu toe nog niets opgenomen. Een ander familielid was een keer getuige van zijn onbeschoftheid.
Moet ik eerst naar de politie gaan?
Hoe werkt het in praktijk?
Graag zou ik wat hulp kunnen gebruiken want ik voel me zo ellendig. |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 16 jun 2010 20:28 Onderwerp: Re: contactverbod |
|
|
monique77 schreef: | Ik wordt door een man uit mijn verre familie beledigd en uitgescholden via de telefoon (hij belt mij, ik hem niet) dus ik vraag me af of ik een contactverbod kan aanvragen. Ik heb hem al een paar keer duidelijk verteld dat ik geen contact meer wil met hem.
Ik ken deze persoon niet zo goed maar ik weet waar hij woont. Als bewijs heb ik niet veel: ik heb tot nu toe nog niets opgenomen. Een ander familielid was een keer getuige van zijn onbeschoftheid.
Moet ik eerst naar de politie gaan?
Hoe werkt het in praktijk?
Graag zou ik wat hulp kunnen gebruiken want ik voel me zo ellendig. |
In dit soort gevallen zou je ook je telefoonprovider kunnen inschakelen. Ik heb ooit bij een van hen gewerkt en daar hadden ze een regeling voor telefoonterreur. Men stuurt dan een registratieformulier waarop je een aantal keer de tijden noteert dat de betreffende persoon belt. De provider neemt dan contact op met de provider van de beller die vervolgens weer contact opneemt met de beller om het erover te hebben. Meestal schrikt de betreffende persoon daar voldoende van om het te laten stoppen.
Je provider registreert volgens mij ook je inkomende gesprekken dus die zou je ook kunnen helpen als je aangifte wil doen. Maar dan moet er wel verbinding tot stand zijn gekomen. |
|
|
|
 |
monique77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jun 2010 22:06 Onderwerp: |
|
|
Bedankt! Het moet lukken om dit te regelen met mijn provider.
Ik wist niet dat ze bemiddelen in zulke situaties.
Hartelijk bedankt!
Monika |
|
|
|
 |
|