|
Auteur |
Bericht |
rlabruyere
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 jul 2012 13:23 Onderwerp: conflict Verenigingsbestuur vs Raad van Toezicht |
|
|
Er is in mijn vereniging al geruime tijd een conflict tussen het bestuur en de raad van toezicht. Onlangs is dit conflict geëscaleerd, dit heeft geleid tot het volgende:
- De raad van toezicht heeft het bestuur geschorst;
- Tevens heeft de RvT het gebouw voor onbepaalde tijd gesloten en daarmee alle verenigingsactiviteiten stil gelegd;
- Punt 2 heeft de RvT bewerkstelligd door eigenmachtig de sloten vervangen van het verenigingsgebouw.
-
Door deze laatste actie zijn zowel het “geschorste” bestuur als de leden buitenspel komen te staan.
Daar het eigendomsrecht van het gebouw vermoedelijk bij de vereniging ligt lijkt mij dat met het vervangen van de sloten de wet is overtreden. Kan iemand mij vertellen of deze aanname juist is, dat het vervangen van de sloten inderdaad wederrechtelijk is gebeurd?
Dit is van belang in verband met het kiezen van een “nieuw” bestuur en het daarmee samenhangende vervolgtraject. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: di 17 jul 2012 14:09 Onderwerp: |
|
|
Het antwoord zal moeten worden gezocht in de door de ledenvergadering aan de RvT toegekende bevoegdheden, want het volgt niet uit de wet. De eerste stap lijkt mij om conform de statuten een ledenvergadering uit te schrijven en daarbij het (al dan niet bevoegd) geschorste bestuur en de RvT om opheldering te verzoeken. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|