Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 16 jul 2025 13:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

click and buy
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ScreenShot maken en overige informatie weghalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je maar lang genoeg zoekt...

Ik heb dit topic gevonden: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=127375&sid=7931e26bc7469e843756a69f92252dac

Ik neem dat u (alfatrion rechtenforum) en alfatrion tros radar dezelfde zijn?
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jep. ArneLH heeft daar ook relevante zaken over geschreven.

BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013 10:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Jep. ArneLH heeft daar ook relevante zaken over geschreven.

Wat mij betreft, cannock chase heeft geen poot om op te staan. Ze claimen nu bij mij de vordering waarvan click and buy heeft erkend dat ik die al betaald heb. In hun aanmaning staat niets over de mislukte incasso's.

Hopelijk ben ik er nu vanaf... Als ze het alsnog voor de rechter brengen dan vraag ik misschien wel een schadevergoeding vragen. Ik vind persoonlijk dat dit soort bedrijven aangepakt moeten worden.
Thomas-87

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zijn nu al twee maanden verder en Cannock Chase blijft maar dreigementen naar me sturen. Ik ben bang dat ik ieder moment een deurwaarder op de mat kan krijgen.

Ik ben nu de afgelopen 4 maanden zon 40 keer benaderd of ik even het bedrag wou betalen. Ik ben dit niet van plan en heb dit meerdere malen laten weten. Het wil er echer allemaal niet in bij die criminelen....

Ik vraag mij af of ze zich hier schuldig maken aan oneerlijke dan wel agressieve handelspraktijken? 6:193i sub c spreekt van hardnekkig en ongewenst aandringen per tel fax email... Tenzij wordt beoogd een contractuele verplichting te doen naleven.

Er is hier eerder gemeld dat ze die 3x15 euro niet mogen vorderen. Dan lijkt mij dat er dus geen sprake is van een contractuele verplichting in de zin van 6:193i sub c.

Iemand het hier wel of niet mee eens?
svdongen

Leeftijd: 29

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het in zoverre wel met je eens. Welke consequenties wil je daaraan verbinden?
Lees overigens eens punt 4.15 van het Multisafe vonnis:
LJN: BW5843, Rechtbank Utrecht , 288436 / HA ZA 10-1362 schreef:
4.15. Vast staat verder dat MultiSafe de betreffende klanten enkele brieven (met bijlagen) gestuurd
heeft en dat zij een deel van hen een- of tweemaal gebeld heeft. Niet iedere vorm van herhaalde
benadering is echter te beschouwen als ‘hardnekkig en ongewenst aandringen’ zoals bedoeld in artikel
6:193i sub c BW. Uit de overgelegde gegevens blijkt niet dat de brieven en telefoontjes een zodanig
karakter hadden dat zij door intimidatie, dwang of ongepaste beïnvloeding de keuzevrijheid of de
vrijheid van handelen van de klanten van MultiSafe aanzienlijk hebben beperkt of konden beperken
(artikel 6:193h BW). De rechtbank ziet onvoldoende reden om hier te spreken van een agressieve
handelspraktijk. Ook de mededeling dat andere ondernemers hun bedrijf hebben moeten beëindigen is
niet te beschouwen als een uitdrukkelijke mededeling dat als de klant niet instemt, de baan of de
bestaansmiddelen van de handelaar in het gedrang komen (artikel 6:193i sub g).

In ieder geval kan er een verzoekschrift worden ingediend zoals bedoeld in art. 3:305d BW. Afijn.

Als je bewijs hebt dat er finale en volledige kwijting is verleend, heb je niets om bang voor te zijn. In zoverre je verder kunt aantonen dat je aan alle echte verplichtingen hebt voldaan, heb je ook niets om bang voor te zijn.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds