|
Auteur |
Bericht |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 09 jun 2013 12:11 Onderwerp: |
|
|
ScreenShot maken en overige informatie weghalen. |
|
|
|
 |
Thomas-87
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 jun 2013 23:06 Onderwerp: |
|
|
Jep. ArneLH heeft daar ook relevante zaken over geschreven. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Thomas-87
|
Geplaatst: di 11 jun 2013 10:15 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Jep. ArneLH heeft daar ook relevante zaken over geschreven. |
Wat mij betreft, cannock chase heeft geen poot om op te staan. Ze claimen nu bij mij de vordering waarvan click and buy heeft erkend dat ik die al betaald heb. In hun aanmaning staat niets over de mislukte incasso's.
Hopelijk ben ik er nu vanaf... Als ze het alsnog voor de rechter brengen dan vraag ik misschien wel een schadevergoeding vragen. Ik vind persoonlijk dat dit soort bedrijven aangepakt moeten worden. |
|
|
|
 |
Thomas-87
|
Geplaatst: wo 14 aug 2013 14:24 Onderwerp: |
|
|
We zijn nu al twee maanden verder en Cannock Chase blijft maar dreigementen naar me sturen. Ik ben bang dat ik ieder moment een deurwaarder op de mat kan krijgen.
Ik ben nu de afgelopen 4 maanden zon 40 keer benaderd of ik even het bedrag wou betalen. Ik ben dit niet van plan en heb dit meerdere malen laten weten. Het wil er echer allemaal niet in bij die criminelen....
Ik vraag mij af of ze zich hier schuldig maken aan oneerlijke dan wel agressieve handelspraktijken? 6:193i sub c spreekt van hardnekkig en ongewenst aandringen per tel fax email... Tenzij wordt beoogd een contractuele verplichting te doen naleven.
Er is hier eerder gemeld dat ze die 3x15 euro niet mogen vorderen. Dan lijkt mij dat er dus geen sprake is van een contractuele verplichting in de zin van 6:193i sub c.
Iemand het hier wel of niet mee eens? |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 aug 2013 18:59 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het in zoverre wel met je eens. Welke consequenties wil je daaraan verbinden?
Lees overigens eens punt 4.15 van het Multisafe vonnis:
LJN: BW5843, Rechtbank Utrecht , 288436 / HA ZA 10-1362 schreef: | 4.15. Vast staat verder dat MultiSafe de betreffende klanten enkele brieven (met bijlagen) gestuurd
heeft en dat zij een deel van hen een- of tweemaal gebeld heeft. Niet iedere vorm van herhaalde
benadering is echter te beschouwen als ‘hardnekkig en ongewenst aandringen’ zoals bedoeld in artikel
6:193i sub c BW. Uit de overgelegde gegevens blijkt niet dat de brieven en telefoontjes een zodanig
karakter hadden dat zij door intimidatie, dwang of ongepaste beïnvloeding de keuzevrijheid of de
vrijheid van handelen van de klanten van MultiSafe aanzienlijk hebben beperkt of konden beperken
(artikel 6:193h BW). De rechtbank ziet onvoldoende reden om hier te spreken van een agressieve
handelspraktijk. Ook de mededeling dat andere ondernemers hun bedrijf hebben moeten beëindigen is
niet te beschouwen als een uitdrukkelijke mededeling dat als de klant niet instemt, de baan of de
bestaansmiddelen van de handelaar in het gedrang komen (artikel 6:193i sub g).
|
In ieder geval kan er een verzoekschrift worden ingediend zoals bedoeld in art. 3:305d BW. Afijn.
Als je bewijs hebt dat er finale en volledige kwijting is verleend, heb je niets om bang voor te zijn. In zoverre je verder kunt aantonen dat je aan alle echte verplichtingen hebt voldaan, heb je ook niets om bang voor te zijn. |
|
|
|
 |
|