|
Auteur |
Bericht |
Mark1972
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 jan 2013 22:11 Onderwerp: cameratoezicht buiten de gemeentegrenzen |
|
|
Goedeavond,
ik vroeg mij af waar (mobiel) cameratoezicht buiten de gemeentegrenzen op gebaseerd is. Niet op artikel 151C Gemeentewet lijkt mi Code: | .
Wie heeft een idee?
|
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: di 08 jan 2013 12:49 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je dat de gemeente cameratoezicht houdt in een buurgemeente? Of heb je het over cameratoezicht buiten de bebouwde kom, wat gewoon binnen de gemeentegrens plaatsvindt? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Mark1972
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 jan 2013 17:21 Onderwerp: |
|
|
Nee ik bedoel cameratoezicht buiten de gemeentegrenzen (op de Rijkswegen bv, of de Provinciale wegen) |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 09 jan 2013 12:23 Onderwerp: |
|
|
Ook die wegen vallen binnen gemeentegrenzen (wat niet betekent dat die gemeente ook eigenaar is). Maar wie houdt het bedoelde cameratoezicht? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 09 jan 2013 15:36 Onderwerp: |
|
|
Dat zal de wegbeheerder zijn en toezicht vindt dan plaats ogv Wet bescherming persoonsgegevens. Daarnaast kan er ook sprake zijn van Mobiel Toezicht Veiligheid (MTV) op grond van de Politiewet en/of Vreemdelingenwet. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 10 jan 2013 12:45 Onderwerp: |
|
|
Die camera's die je overal langs provinciale wegen en snelwegen ziet zijn van Rijkswaterstaat. Volgens hun worden er geen gegevens opgeslagen. Praktijk is echter dat iedere kenteken op deze manier wordt gevolgd. Ik ben uiterst sceptisch hierover en ik huiver de toekomst m.b.t. dit soort initiatieven. |
|
|
|
 |
|