Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Matthijs75
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 21:33 Onderwerp: buurman heeft mijn post zoekgemaakt. |
|
|
Hallo, na wat speur en zoekwerk op internet over aansprakelijkheid bij zoekgeraakte poststukken kwam ik op deze site terecht en misschien heeft iemand een idee voor het volgende geval:
Onlangs had ik een auto in frankrijk gekocht, echter de papieren had de verkoper er op dat moment niet bij, maar zou deze per post opsturen. Ik had een enveloppe met mijn adres achtergelaten, welke de verkoper mij op kon sturen.
Na enkele weken kreeg ik een email dat de franse kentekenpapieren op de post waren gedaan, ik blij, kon ik binnenkort eindelijk in mn nieuwe auto (oldtimer) rijden….dacht ik...
Na een kleine 2 weken nog steeds niks ontvangen te hebben. Ben ik toch maar naar de buren gegaan (taxibedrijf) deze heeft hetzelfde nummer alleen met toevoeging ‘a’ . het gebeurd wel vaker dat er voor hun post bij mij komt, deze stop ik dan altijd netjes bij hun in de brievenbus.
Ik vroeg daar of er toevallig een enveloppe uit frankrijk op mijn naam was afgeleverd, en ja hoor, men wist mij precies te vertellen dat het om een enveloppe ut Frankrijk was, die hebben we hier, iedereen wist van de enveloppe, echter niemand wist meer waar deze was. Men zou het uitzoeken en me eind van de dag bellen als deze terecht was. Geen telefoon die middag, dus na het werk maar langs gegaan, en de enveloppe was nog steeds niet boven water. “ja er is ook een chauffeur hier met dezelfde achternam als u, en die heeft de enveloppe waarschijnlijk meegenomen… ik bel wel even…... nee helaas hij heeft hem niet meegenomen maar toch is de enveloppe van het prikbord verdwenen….”
Volgende dag, een telefoontje van het de buren (het taxibedrijf), naar aanleiding van mijn eerdere telefoontje : ” Ja we weten eindelijk hoe het zit, de chauffeur had toch de enveloppe mee naar huis genomen, maakte hem thuis open en begreep er niks van, en dacht dat iemand een geintje met hem uithaalde, en heeft vervolgens de enveloppe met inhoud weggegooid….” Dezelfde middag hoor ik nota bene van dezelfde persoon een weer heel ander verhaal. Ik begon hierdoor toch te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze persoon.
Ieder geval, zo veranderde het verhaal keer op keer, maar nog steeds is de enveloppe niet boven water en vrees ook dat dit niet meer gebeurd.
Nu zijn de gevolgen voor mij aanzienlijk, om nu nieuwe franse kenteken papieren te krijgen, moet de auto in frankrijk opnieuw gekeurd worden, vervolgens het nwe kenteken aangevraagd worden, al met al een hoop kosten )ca. 600 Euro en en minimaal 2 werkdagen die ik op noet nemen en vervolgens duurt de hele procedure een week of 6. Het is noodzakelijk het originele kenteken bewijs te overleggen bij invoer in Nederland, dit is dus helaas mijn enige optie.
Nu is mijn vraag, is het taxibedrijf hier verantwoordelijk voor? Deze doen mijns inzien geen moeite meer om de enveloppe boven water te krijgen en krijg sterk het gevoel dat ze me verhalen op de mouw spelden, heel raar en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb het vermoeden dat men heus meer weet maar mij dit niet wil/durft te vertellen.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Groeten,
Matthijs |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 23:17 Onderwerp: |
|
|
dit heeft niks met strafrecht te maken. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 23:23 Onderwerp: |
|
|
Als de documenten zo belangrijk waren, waarom zijn ze dan niet aangetekend verzonden? Gesteld dat ze überhaupt daadwerkelijk zijn verzonden en het werkelijk jouw enveloppe is die kwijt is geraakt.
Als je in de vervoerscondities kijkt die geldt voor postmaatschappijen dan zie je dat hun aansprakelijkheid is beperkt tot een minimaal bedrag, dat meer gerelateerd is aan gewicht van de zending dan de daadwerkelijke inhoud. E.e.a. hieromtrent is wettelijk geregeld voor reguliere postbedrijven, hierover zijn ook internationale regels overeengekomen die (min of meer) uniform zijn.
Logisch was voor jou om te verlangen dat de verkoper de stukken aangetekend zou verzenden. De verkoper had dat ook zelf kunnen bedenken. Hoe de schuldenlast tussen jullie beide ook moge zijn, je zult geen verhaal kunnen halen op de verkoper dat juridisch zin heeft, tenzij hij akkoord gaat met het dragen van (een deel van) de kosten. Je zult dus m.i. je verlies moeten slikken. Verder kunnen we niet zoveel met het verhaal dat de brief verkeerd bezorgd zou zijn en weggegooid, dat zul je moeten bewijzen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Matthijs75
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 7:35 Onderwerp: |
|
|
Goedenmorgen Dunno,
bedankt voor de reactie.
ja, aangetekend had een betere optie geweest, echter was de brief al onderweg voordat ik dit kon aangeven.
Alhoewel tegenwoordig aangetekend ook niet veel waarde meer heeft, het is me meerdere malen gebeurd dat een aangetekende brief gewoon tussen de reguliere post zit, zonder dat er iemand voor getekend heeft, maar goed, dit terzijde.
In mijn geval gaat het erom, dat mij meerdere malen bevestigd was dat het idd de enveloppe was, en blijkbaar was deze opengemaakt, men wist me te vertellen dat dit kentekenpapieren waren, zonder ik daarover begonnen was. Het vreemde (frustrerende) aan dit hele verhaal vind ik dat mij niet de waarheid verteld wordt, en dat vermoeden word telkens weer bevestigd, doordat me telkens weer een ander verhaal voorgehouden wordt.
Maar goed, ik ga vandaag maar weer eens informeren. |
|
|
|
 |
Matthijs75
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 7:35 Onderwerp: |
|
|
Goedenmorgen Dunno,
bedankt voor de reactie.
ja, aangetekend had een betere optie geweest, echter was de brief al onderweg voordat ik dit kon aangeven.
Alhoewel tegenwoordig aangetekend ook niet veel waarde meer heeft, het is me meerdere malen gebeurd dat een aangetekende brief gewoon tussen de reguliere post zit, zonder dat er iemand voor getekend heeft, maar goed, dit terzijde.
In mijn geval gaat het erom, dat mij meerdere malen bevestigd was dat het idd de enveloppe was, en blijkbaar was deze opengemaakt, men wist me te vertellen dat dit kentekenpapieren waren, zonder ik daarover begonnen was. Het vreemde (frustrerende) aan dit hele verhaal vind ik dat mij niet de waarheid verteld wordt, en dat vermoeden word telkens weer bevestigd, doordat me telkens weer een ander verhaal voorgehouden wordt.
Maar goed, ik ga vandaag maar weer eens informeren. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|