Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
tikoes
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 nov 2008 0:24 Onderwerp: burenoverlast |
|
|
Sinds 2 jaar woon ik in een flatje in Haarlem. Sinds is hier woon heb ik al overlast van mijn buren van 2 hoog. Ik woon zelf op het huis adres.
De overlast gaat vooral over harde muziek midden in de nacht. Soms wel tot 4 uur in de ochtend. Verder hebben ze regelmatig ruzie. Dit is geen gewone ruzie. Er word flink gegilt, er worden met dingen gegooit en ik kan alles bijna letterlijk verstaan. Deze ruzie duurt dan de hele avond. Het begind bijvoorbeeld om 21.00 uur en kan eindigen ongeveer 00 uur in de nacht.
Toen ik hier net woonde is mijn vriend op een avond van de muziekoverlast naar boven gegaan. Hij heeft toen vriendelijk gevraagd of de muziek wat zachter mocht aangzien wij graag wilde slapen. Er werd lachend op gereageerd. De harde muziek bleef. Mijn vriend is toen nog een keer naar boven gegaan. Weer reageerde ze lachend. Het was even stil en daarna ging het weer verder. Toen ben ik zelf naar boven gegaan. Ik werd boos aangezien ze weer lachend reageerde. Ik zei nu dat als ze niet ophielden dat ik de politie zou bellen.
Weer hielden ze niet op. Ik belde de politie. Die kwam langs. Toen de politie weg was stond de buurman schreeuwend bij mij aan de deur. Hij was dronken. Ik heb niet open gedaan. Door de deur hebben we gepraat. Tenminste wat je gepraat kan noemen. Hij schreeuwde vooral en bedrijgde ons. De muziek bleef die avond uit.
Weekelijks was er overlast. Of het was ruzie of harde muziek.
Ik heb Elan wonen, mijn verhuurder een brief geschreven. Een meneer van Elan wonen kwam langs om het verhaal precies aan te horen. Hij beloofde een afspraak te maken met de buurman. Hier verder niks meer van hem gehoord.
Het was een tijdje rustig. Maar vorige maand begon het weer. Ondertussen is er een echtpaar op 1 hoog komen wonen. Die wonen dus tussen ons en de buurman met geluidsoverlast in.
Na de overlast afgelopen maand heb ik weer een brief geschreven naar Elan wonen. Hij beloofde weer een gesprek aan te gaan met de bovenburen. De buren van 1 hoog hadden ook geklaagt.
De buurman van 2 hoog heeft 2 keer de afspraak afgezegt. Ondertussen blijft de overlast. het is wekelijks raak met harde muziek. Soms ook nog een ruzie er tussendoor.
Afgelopen maandag is er eindelijk een gesprek geweest tussen de bovenbuurman van 2 hoog en Elan wonen. De bovenbuurman heeft belooft dat hij geen overlast meer zal veroorzaken. Ik geloof hier niks van. Tevens vind ik Elan wonen erg laks. De afspraak van vorig jaar heeft nooit plaats gevonden. Ze gaan nu akkoord dat de bovenbuurman zegt dat hij geen overlast meer zal veroorzaken.
Ik heb Elan wonen nu een mail gestuurd met de vraag wat er gebeurd als de overlast niet op houd.
Een tijdje geleden sprak ik iemand die 10 jaar geleden in deze flat heeft gewoont. Hij wist precies te vertellen wie mijn bovenbuurman was en ook dat hij in die tijd ook behoorlijk wat geluid produceerde.
Mijn vraag aan jullie is: Wat voor juridische stappen kan ik ondernemen als er weer overlast is en Elan wonen hier niks aan doet? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|