|
|
| Auteur |
Bericht |
snuffeltje
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 feb 2010 15:37 Onderwerp: boete op salaris |
|
|
Hallo
ik ben bij mijn werkgever een aantal jaren geleden in dienstgekomen met een basis salaris waarbij ik akkoord ging met een soort van bonus systeem.
je kon bij bepaalde contracten extra verdienen.
echter sinds een aantal maanden is er een nieuw systeem ingevoerd dat als er in de bepaalde contracten een foutje zit zoiets als een typfout, je ipv een bonus nu een boete krijgt. ik wordt dus gekort op mijn salaris
terwijl er ook al helemaal commissie meer zit op dat contract.
met andere woorden, waar je vroeger iets extra's voor een contract, krijg je nu of nul of een mindering op je salaris,
kan of mag dit zomaar? Het komt op mij als zeer oneerlijk over.
mvg
jeroen |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 17 feb 2010 21:40 Onderwerp: |
|
|
Nee, dit kan niet. Of je recht hebt op een bonus hangt een beetje af van wat daarover precies is afgesproken, maar een boete of korting kan je werkgever je niet opleggen als dat niet schriftelijk is overeengekomen (art. 7:651 lid 2 BW).
Verder mag zo'n boete niet tot voordeel van de werkgever strekken (art. 7:651 lid 3 BW) en heb je in ieder geval recht op het minimumloon. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
snuffeltje
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 feb 2010 11:48 Onderwerp: |
|
|
Hallo
bedankt voor het tijd nemen voor een antwoord, het geld dat ze inhouden is een inhouding op weer andere commissies, dus het is een beetje onduidelijk is of het dan wel of niet mag (deze regel geld trouwens voor meer dan 100 medewerkers) en loopt al een half jaar of zo.
In mijn contract wordt overigens met geen woord gerept over "commissie" maar staat gewoon het salaris dat ik zou krijgen dus misschien kan het op deze manier weer wel? |
|
|
|
|
 |
|
|