|
Auteur |
Bericht |
eindbaas
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 22 dec 2009 22:57 Onderwerp: boete maar onschuldig |
|
|
Hallo, in april van dit jaar werden ik en een paar vrienden opgepakt omdat we ruzie kregen met uitsmijters van een discotheek.
De uitsmijters lieten ons niet naar binnen, om een rare reden. Maar het was duidelijk dat een paar vrienden niet naar binnen kwamen omdat ze buitenlander zijn. Wij werden daarom boos en kregen ruzie met hun, daarna kwam de politie en omdat wij schreeuwden namen ze ons mee naar het bureau (toen werden wij natuurlijk boos op die politie). Wij moesten op het bureau slapen en een vriend van mij mocht zelfs pas de volgende middag vrij.
Dit was in april gebeurd, en nu opeens begin december krijgen wij een boete binnen, die we binnen 3 weken moeten betalen.
Ikzelf kreeg een boete van 110 voor verstoren van openbare orde ofzo. Alleen een vriend van mij kreeg een boete van 500,- omdat hij had gezegd dat de politie corrupt was.
Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar ik neem aan dat dit niet kan.
Ik wil daarom ook in hoger beroep gaan, maar heeft dit wel nut? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 22 dec 2009 23:34 Onderwerp: |
|
|
Je hebt nu waarschijnlijk alleen nog maar een transactievoorstel ontvangen. Wil je de zaak laten voorkomen, dan moet je niet ingaan op het transactievoorstel.
Veel kans maak je denk ik niet, want zo te lezen heb je de openbare orde inderdaad verstoord. De straf kan natuurlijk wel iets lager of iets hoger uitpakken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
eindbaas
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 23 dec 2009 0:39 Onderwerp: |
|
|
maar is dat nieuw ofzo dat je 500 euro boete kan krijgen als je zegt dat de politie corrupt is |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 23 dec 2009 1:03 Onderwerp: |
|
|
De meeste boetes voor belediging van een agent die ik hier heb zien langskomen zijn 400 euro, maar het zou goed kunnen dat dit inmiddels is verhoogd naar 500 euro.
Jij hebt die boete niet gekregen zeg je, dus jij kunt daar in ieder geval niets mee. Je vriend zal de zaak moeten laten voorkomen als hij het er niet mee eens is, en dat doet hij door die 500 euro niet te betalen.
Om te kunnen beoordelen of hier sprake is van strafbare belediging zou het nodig zijn om te weten wat hij (volgens het proces-verbaal van de politie) letterlijk heeft gezegd. Dus mocht je daar een discussie over willen, geef dan de uitlating letterlijk weer. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 06 jan 2010 5:07 Onderwerp: |
|
|
het kan btw tot 3 jaar duren voordat je je boete binnen hebt (T-tje!) |
|