Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 apr 2011 15:47 Onderwerp: boedel/spaarrekeningen |
|
|
hallo beste mensen,
Ik heb scheiding aangevraagd. Het is inmiddels verstuurd door de advocaat naar mijn aanstaande ex .
Erin staat dat partijen hun spaarrekeningen moeten opgeven. En dat het afbetaalde huis verdeeld moet worden.
Alleen vraag ik me af: kan hij gewoon spaarrekeningen gewoon niet opgeven?
Ik bedoel hoe kom je erachter wat ie achter de hand heeft?
Want ik zou niet blij zijn als ik de mijne keurig overhandig en hij wegen heeft gezocht om eronder uit te komen.
Hoe gaat zoiets nu. Ik bedoel kan hij alles eraf halen en in huis halen en dan zeggen dat ie b.v. alles heeft weggegeven? En dan als de scheiding plus boedel achter de rug is alles er weer opzetten? Ik weet natuurlijk wel dat mijn advocaat de belasting kan opvragen. Maar dan nog kan het toch?
Of maak ik me onterecht zorgen? Ik ken mijn ex en dat is geen lekker dier. zacht uitgedrukt
vr gr
do
Misschien is t een domme vraag, maar ik heb geen idee hoe je dat kan checken |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 apr 2011 13:27 Onderwerp: Re: boedel/spaarrekeningen |
|
|
dododo schreef: | hallo beste mensen,
Ik heb scheiding aangevraagd. Het is inmiddels verstuurd door de advocaat naar mijn aanstaande ex .
Erin staat dat partijen hun spaarrekeningen moeten opgeven. En dat het afbetaalde huis verdeeld moet worden.
Alleen vraag ik me af: kan hij gewoon spaarrekeningen gewoon niet opgeven?
Ik bedoel hoe kom je erachter wat ie achter de hand heeft?
Want ik zou niet blij zijn als ik de mijne keurig overhandig en hij wegen heeft gezocht om eronder uit te komen.
Hoe gaat zoiets nu. Ik bedoel kan hij alles eraf halen en in huis halen en dan zeggen dat ie b.v. alles heeft weggegeven? En dan als de scheiding plus boedel achter de rug is alles er weer opzetten? Ik weet natuurlijk wel dat mijn advocaat de belasting kan opvragen. Maar dan nog kan het toch?
Of maak ik me onterecht zorgen? Ik ken mijn ex en dat is geen lekker dier. zacht uitgedrukt
vr gr
do
Misschien is t een domme vraag, maar ik heb geen idee hoe je dat kan checken |
Beste Do
Om het gehele vermogen sluitend in beeld te krijgen als personen iets achter houden is niet mogelijk. Een uitgangspunt kan de aangifte inkomstenbelasting zijn. Hieruit blijken de bezittingen en schulden voor zover deze behoeven te worden opgegeven. Maar als niet alles is opgegeven dan ben je al weg. Vaak weten de partners elkaars spaar- en belegrekeningen, zeker bij en/of-rekeningen. Als er sprake is van en/of-rekenngen kun je natuurlijk bij de bank, verzekeringsmij, een opgaaf opvragen. Wellicht zijn er ook verzekeringen die je moet betrekkken. Als deze niet uit de aangifte blijken dan wordt het al moeilijk.
TP |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|