JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 29 dec 2007 18:55 Onderwerp: |
|
|
Ik kan het in de Wet werk en bijstand niet vinden. Misschien in een Algemene Maatregel van Bestuur. Helaas beschik ik slechts over een Nederlandse wettenbundel en Google.
Op internet vond ik dit:
| Quote: | 3.1. Bijstand en inkomsten van thuiswonende kinderen.
Thuiswonende kinderen tot 18 jaar vallen onder de gezinsbijstand. Zolang u voor deze kinderen recht hebt op kinderbijslag hebben de inkomsten van deze kinderen geen gevolgen voor uw uitkering. Wordt uw jongste kind 18 jaar, dan wordt in de meeste gevallen uw uitkering aangepast. De inkomsten van uw thuiswonende kinderen van 18 tot 21 jaar hebben geen gevolgen voor uw uitkering. De inkomsten van uw thuiswonende kinderen boven de 21 jaar kunnen wel gevolgen hebben voor de hoogte van uw uitkering. Hierop is wel een uitzondering: De inkomsten van thuiswonende kinderen die WSF(wet studiefinanciering) of WTOS (wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten) ontvangen, hebben geen gevolgen voor uw uitkering. |
bron, pagina 6.
Wat u in ieder geval móet doen is de uitvoeringsinstantie op de hoogte brengen van de wijziging. Dit bent u krachtens art. 17, lid 1, WWB verplicht.
| Quote: | | 1. De belanghebbende doet aan het college op verzoek of onverwijld uit eigen beweging mededeling van alle feiten en omstandigheden waarvan hem redelijkerwijs duidelijk moet zijn dat zij van invloed kunnen zijn op zijn arbeidsinschakeling of het recht op bijstand . |
Komt u deze inlichtingenplicht niet na, dan heeft dat vervelende (financiële) gevolgen. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|