|
Auteur |
Bericht |
rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 10:35 Onderwerp: bezwaarschrift bouwvergunning |
|
|
Als buurt gaan wij een bezwaarschrift indienen tegen een bouwvergunning van een zendmast.
Is er iemand die even wil kijken of wij het juridisch goed in elkaar gegoten hebben en niet vergeten hebben een bepaalde eis of voorwaarde te stellen.
Inhoudelijk zit het wel goed in elkaar maar als we een regeltje vergeten kan de gemeente het gelijk afwijzen
Wie mij mailt krijgt het bezwaarschrift ook even per mail
info @debronbv.com _________________ Late haver komt ook op |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 13:24 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Inhoudelijk zit het wel goed in elkaar maar als we een regeltje vergeten kan de gemeente het gelijk afwijzen |
Het bestuursrecht is (gelukkig) wat klantvriendelijker dan dat.
Het bezwaarschrift moet de volgende gegevens bevatten (6:5 AWB):
- naam+adres indiener van het bezwaarschrift.
- een dagtekening
- een omschrijving van het besluit dat je aanvecht (aanhechten van het besluit is het beste).
- de gronden van het bezwaar.
Met alle bezwaarschriftprocedures is mijn advies echter om daar al in een vroeg stadium een jurist bij te betrekken. Met name in ruimtelijke ordeningszaken als deze, is het belangrijk om de wijze van totstandkoming van het besluit te laten bekijken, omdat dit goede punten kan opleveren waarop de bouwvergunning vernietigd kan worden.
Tevens kun je deze jurist mogelijk al nodig hebben voor andere stappen waar jullie misschien geen raad mee weten. Zo kan het bijvoorbeeld nodig zijn om een voorlopige voorziening te verzoeken bij de rechtbank, zodat men niet alvast kan beginnen met de bouw van de zendmast. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
msteeman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 14:07 Onderwerp: Buurtbezwaar |
|
|
Uit de dikke duim een paar tips voor bezwaren 'namens de buurt':
Tip1: let op dat je 'als buurt' geen bezwaar kunt maken. Noem alle bezwaarden met naam en toenaam (en adresgegevens), dat is het veiligst om ontvankelijk te kunnen zijn. Wees niet teleurgesteld als één of meer van de buurtbewoners als niet-belanghebbend worden aangemerkt, er hoeft uiteindelijk maar één buurtbewoner gelijk te krijgen om het bouwplan tegen te kunnen houden. Als 'buurt' kun je wel procederen, maar dan heb je eigenlijk een notarieel vastgelegd buurtcomité of buurtvereniging nodig, die als doelstelling heeft de belangen van de buurt te behartigen. Ook dan is het trouwens handig om óók alle bezwaarden nog eens met naam en toenaam te noemen, je weet maar nooit.
Tip2: misschien zijn er buurtbewoners met een rechtsbijstandverzekering. Laat die buurtbewoners zélf procederen (los van 'de buurt') en profiteer als buurt mee van de resultaten die behaald worden.
Tip 3: met een grote buurt kun je een gezamenlijke advocaat inschakelen waarbij je de kosten deelt, misschien een idee.
Tip 4: sleep zoveelmogelijk gronden aan, er hoeft er maar ééntje gegrond te zijn om het bouwplan tegen te houden.
Tip 5: compromissen zijn niet nodig. Als er een buurtbewoner is die nèt iets anders wil inbrengen in bezwaar laat je hem zelf een bezwaar instellen. Op veel paarden wedden loont de moeite.
Tip 6: communiceer via telefoon en email en niet via een gezamenlijke website, de gemeente kijkt in dat laatste geval waarschijnlijk gewoon mee.
Tip 7: bespeel ook de politiek en de media. Als je geen gelijk krijgt in bezwaar zou je zomaar via een andere weg je gelijk kunnen halen.
Tip 8: twintig brieven met elk een persoonlijk verhaaltje tussen de standaard-bezwaren werkt een stuk beter dan één brief met twintig handtekeningen eronder. Hoe meer werk de gemeente eraan heeft, hoe meer kans er is dat er fouten gemaakt worden.
Tip 9: eh. wacht eens even. ik bedenk me dat het helemaal niet handig is om deze tips te delen, als consultant voor gemeenten... _________________ Tum podex carmen extulit horridulum |
|
|
|
 |
Chocky
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 16:15 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Tip 9: eh. wacht eens even. ik bedenk me dat het helemaal niet handig is om deze tips te delen, als consultant voor gemeenten...
|
Juist wel handig toch. Hoe meer huiswerk voor de gemeente hoe meer opdrachten voor consultants???  |
|
|
|
 |
Freankie
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 20
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 17:42 Onderwerp: |
|
|
Kijk even goed in de jurisprudentie m.b.t. de bezwaren van de zendmasten. Ik ken de feiten van je bezwaar niet, maar bijvoorbeeld mogelijke gezondheidsgevaren worden bijvoorbaat verworpen, zoals blijkt uit vaste jurisprudentie van de ABRvS. |
|
|
|
 |
rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 apr 2009 14:44 Onderwerp: Bedankt |
|
|
De tips gelezen hebbende heb ik het aardig in elkaar gegoten het bezwaarschrift _________________ Late haver komt ook op |
|
|
|
 |
|