|
Auteur |
Bericht |
student_nijmegen
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 11:19 Onderwerp: bezwaar of beroep bij niet tijdig beslissen? |
|
|
Dag allemaal,
A.s. dinsdag heb ik tentamen bestuursrecht. Waar ik op het moment niet uitkom, is of er bezwaar of beroep moet worden ingesteld bij het niet tijdig beslissen. Art. 6:2, 6:20 en art. 7:1 lid e gaan hierover.
Wat mij niet duidelijk is, is wanneer er rechtstreeks beroep (dus bezwaar niet toegestaan is) moet worden gemaakt.
Kloppen deze redeneringen:
a) Bij het niet tijdig nemen van een BESLUIT (een aanvraag), dient bezwaar te worden gemaakt, alvorens beroep kan worden ingesteld.
b) Bij het niet tijdig nemen van een beslissing op een BEZWAARSCHRIFTt, dient beroep te worden gemaakt. Dan is bezwaar instellen tegen het niet tijdig nemen van een besluit niet mogelijk.
Hopelijk kunnen jullie me helpen, op het moment wordt ik helemaal gek van mezelf....... Alvast bedankt voor een reactie! |
|
|
|
 |
ro-er
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 jan 2012 10:44 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij te kloppen.
Immers het niet tijdig nemen van een besluit = alsof een besluit genomen is, dus dan stel je bezwaar/beroep in alsof je naar de volgende fase gaat. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 24 jan 2012 22:25 Onderwerp: |
|
|
Hoewel ik verwacht dat het tentamen al wel afgerond zal zijn: 6:12 Awb maakt het misschien duidelijker. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|