Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
mus
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jun 2008 16:01 Onderwerp: bezoekrecht en meebeslissen over baby |
|
|
ik heb een vraag over rechten van de vader.
ik heb geen relatie met hem, hij heeft mijn kind erkend. als hij een rechtzaak gaat beginnen, wat voor rechten kan hij dan krijgen over mijn kind?
mijn kind is 7 maanden. hij ziet haar nu af en toe bij mij thuis.
krijgt hij dan ook zeggenschap over wat ik beslis?  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 04 jun 2008 17:59 Onderwerp: |
|
|
Hij heeft in ieder geval recht op omgang, en kan eventueel via de rechter een omgangsregeling afdwingen. Dat betekent niet dat het de bedoeling is dat je het tot een rechtszaak laat komen. Het is veel eenvoudiger en beter als jullie er samen uitkomen.
Waarschijnlijk kan hij via de rechter ook gezamenlijk gezag afdwingen. Bij gezamenlijk gezag moeten jullie samen de belangrijke beslissingen nemen. Als hij graag gezamenlijk gezag wil en jij daar geen grote problemen mee hebt, lijkt het mij eenvoudiger als je daaraan meewerkt. Dat scheelt weer een vervelende energievretende rechtszaak die je (volgens mij) toch niet zou winnen, of slechts ten koste van het kind zou kunnen winnen. Maar het is natuurlijk aan jou om te beslissen.
Ik weet niet hoe goed jullie nog met elkaar om kunnen gaan, maar als hij graag voor het kind zou willen zorgen en er geen reden is waarom hij geen goede vader zou kunnen zijn, dan lijkt het mij verstandig om te proberen hem een rol te geven in de opvoeding van jullie kind. Daar is je kind uiteindelijk toch het meest bij gediend. Hij is nu eenmaal de vader en zal dat altijd blijven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|