|
Auteur |
Bericht |
Victor V
Leeftijd: 67 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 19:19 Onderwerp: bewindvoerder en mentor |
|
|
Mijn zwager beweert mentor en bewindsvoerder te zijn van mijn comateuze zus. Echter ik heb begrepen dat aanstelling van een mentor en bewindvoerder alleen kan als alle naaste familie-leden daarmee instemmen. Kan het ook met bijv. 1 naast familielid? |
|
|
|
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 20:26 Onderwerp: Re: bewindvoerder en mentor |
|
|
Victor V schreef: | Mijn zwager beweert mentor en bewindsvoerder te zijn van mijn comateuze zus. Echter ik heb begrepen dat aanstelling van een mentor en bewindvoerder alleen kan als alle naaste familie-leden daarmee instemmen. Kan het ook met bijv. 1 naast familielid? |
Zie artikel 450 en verder van het eerste boek van het Burgerlijk Wetboek. O.a. de echtgenoot kan een mentorschap en bewind verzoeken. |
|
|
|
|
Victor V
Leeftijd: 67 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 21:48 Onderwerp: Re: bewindvoerder en mentor |
|
|
StevenK schreef: |
Zie artikel 450 en verder van het eerste boek van het Burgerlijk Wetboek. O.a. de echtgenoot kan een mentorschap en bewind verzoeken. |
dat was bekend maar kan hij dat ook zonder medeweten van naaste familieleden? |
|
|
|
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 22:13 Onderwerp: Re: bewindvoerder en mentor |
|
|
Victor V schreef: | StevenK schreef: |
dat was bekend maar kan hij dat ook zonder medeweten van naaste familieleden? |
Waarom zou dat niet kunnen ? Het staat toch duidelijk in de wet wie een verzoek in mag dienen ? Daar staat geen 'je moet het eerst vriendelijk aan de rest van de familie vragen' bepaling bij. |
|
|
|
|
tikSimone
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 22:34 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Daar staat geen 'je moet het eerst vriendelijk aan de rest van de familie vragen' bepaling bij. | Valt dat niet onder het ongeschreven recht? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
StevenK Moderator
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 22:55 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Quote: | Daar staat geen 'je moet het eerst vriendelijk aan de rest van de familie vragen' bepaling bij. | Valt dat niet onder het ongeschreven recht? |
Mores != recht. |
|
|
|
|
|