|
Auteur |
Bericht |
lingymui
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 04 jan 2007 23:53 Onderwerp: bewijs overtreding met PV en een ontkennende verdachte |
|
|
Ik heb eerder ook al een dergelijke vraag gelezen, maar wilde toch mijn casus even aan jullie voorleggen
Zojuist ben ik aangehouden door een politieagent omdat hij vond dat hij mij door rood heeft zien rijden. Ik weet alleen van niks, want ik reed absoluut niet door rood. Een bekeuring wordt thuis gezonden, want een Procesverbaal door de agent zal voldoende zijn om aan te nemen dat ik de regel heb overtreden.
Echter reed ikdus niet door ROOD en staat mijn verklaring dus rechttegenover die van hem. Heeft het kans van slagen om hier tegen in te gaan?
Zeer verontwaard ben ik nu.
Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken.
Dank alvast |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 04 jan 2007 23:55 Onderwerp: |
|
|
Och, echt oervervelend is dat, ja. Kan me voorstellen dat je er flink verontwaardigd over bent.
Het enige dat volgens mij zou kunnen helpen is dat je wat getuigen hebt die kunnen verklaren dat jij niet door rood ging.
Wat misschien ook nog helpt in deze situatie is het indienen van een klacht. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
lingymui
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 0:05 Onderwerp: |
|
|
Heb geen idee hoe ik aan getuiges moet komen, aangezien ik verontwaard metteen naar huis ben gereden... Maar een klacht ga ik zeker indienen, helemaal als de boete wordt toegewezen.....
Het zou toch te gek voor woorden zijn. Ik snap best dat er veel waarde word gehecht aan een verklaring van een agent en dat iedereen dan zo zou kunnen reageren bij een aanhouding. Maar ik weet toch zelf zeker dat ik het niet heb gedaan.... dit is echt echt heel naar.... |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 10:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het wel eens eerder gehoord en helaas wordt aan de woorden van een agent meer waarde gehecht dan aan die van een burger.
Je zult dus echt getuigen nodig hebben. Misschien dat je ze nog vindt middels een oproepje in een regionaal blad of zo, maar de kans dat mensen zich heel expliciet herinneren dat jij niet door rood bent gereden op dat moment is klein. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 11:21 Onderwerp: |
|
|
M schreef,
....helaas wordt aan de woorden van een agent meer waarde gehecht dan aan die van een burger.
Klopt.
Was die agent alleen of waren ze met z’n tweeën? Dit maakt wel uit.
Als ik jou was, liet ik de het voorkomen. De rechter weet heus wel hoe politieagenten kunnen zijn. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 11:27 Onderwerp: |
|
|
Heb je wel naar het juiste stoplicht gekeken? |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 15:24 Onderwerp: |
|
|
Heeft de agent naar het juiste stoplicht gekeken? |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 16:17 Onderwerp: |
|
|
Tsja dat gepingpong schiet je dus niets mee op.
Het zou ook een beetje vreemd zijn als iedereen zich onder een boete uit zou kunnen kletsen door simpelweg te stellen dat ze het niet gedaan hebben. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 17:05 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Tsja dat gepingpong schiet je dus niets mee op. |
Helemaal mee eens.
De vraag is of lingymui kans van slagen heeft bij bezwaar. Als ze alleen haar eigen woord tegen dat van de agent kan inbrengen, dan moet het antwoord toch wel luiden: nee.
Of het nu lingymui of de agent is die het in werkelijkheid bij het verkeerde eind heeft, maakt voor het antwoord helemaal niets uit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 22:43 Onderwerp: |
|
|
Goed dat je ons er even op attendeert. Kennis van het recht op zulk hoog niveau is mij vreemd. Voor personen die een bromfiets besturen zijn er soms echter meerdere stoplichten tegelijkertijd van toepassing. In dat geval lijkt het me relevant dat zowel de agent als de bestuuder het hebben over hetzelfde stoplicht.
Ik heb wel anders meegemaakt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 23:02 Onderwerp: |
|
|
Was vooral bedoeld om aan te geven dat afgeven op de politie niet veel gaat helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lingymui
|
Geplaatst: di 09 jan 2007 0:26 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor alle reacties
ik wist inderdaad al dat de enkele verklaring van de agent voldoende was, snap ook dat het recht anders niet efficient+ effectief kan werken, maar als je dit een keer hebt meegemaakt ga je toch erg twijfelen aan het recht...agenten zijn best wel eens in voor een 'naaiactie' en zijn echt niet altijd op hun woord te vertrouwen.... heb maar weer eens een keer pech gehad |
|
|
|
 |
|