|
Auteur |
Bericht |
anouk2008
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 jan 2011 11:32 Onderwerp: bevorderingsbesluit B&W bindend? |
|
|
In december 2010 heb ik een beoordelingsgesprek gehad met als resultaat een schaal omhoog van 7 naar 8.
Nu krijg ik een brief van B&W, gedateerd op 14 januari 2011 met de volgende tekst:
"Hierbij delen wij u mede dat wij in onze vergadering van 21 dec. 2010 hebben besloten u per 1-1-2011 te bevorderen van schaal 9 naar 10".
In de akte van bevordering, gedateerd 21 december 2010 (bijgevoegd) staat vervolgens weer schaal 8 genoemd.
Hoeveel waarde mag ik hechten aan de tekst in de brief?
Is dit een besluit die, gelet op de datum, het besluit van 21 december overruled? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 17 jan 2011 12:21 Onderwerp: |
|
|
Je moet het besluit van B&W zelf bekijken. De brief vormt niet meer dan een mededeling en is niet op rechtsgevolg gericht. Mocht je van mening zijn dat het wel een besluit is, dan ga je dat niet winnen nu het gaat om een kennelijke verschrijving. Ik maak namelijk op dat je schaal 7 had. Een overgang van schaal 9 naar 10 is dus niet realistisch. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 30 jan 2011 13:04 Onderwerp: |
|
|
In tegenstelling tot hetgeen BG stelt, ben ik van mening dat deze mededeling wel gezien worden als een besluit. Ik begrijp uit de casus dat er sprake is van een ambtenaar zodat de regels uit de Awb van toepassing zijn waarbij met ook een mondelinge mededeling aan een ambtenaar gelijkgesteld kan worden aan een besluit. Deze mededeling past ook in deze categorie.
Wellicht is het een foutje, maar het kan ook zijn dat er een herwaardering heeft plaatsgevonden.
de bezwaartermijn is door dit briefje al wel begonnen en is gestart op 15-1. De Centrale Raad van beroep heeft deze handelswijze, aanvang bezwaar en beroepstermijn bij mondelinge mededelingen voor ambtenaren, onlangs uitgesproken
Ik zou wel net zoals BG stelt even kijken in de notulen van de vergadering of er sprake is van een herwaardering van functies of dat dit een hamerstuk is geweest zodat er wel sprake is van een verschrijving. Even contact opnemen met de secretaris van de vergadering. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 30 jan 2011 19:39 Onderwerp: |
|
|
De bijgevoegde akte van bevordering is natuurlijk het besluit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 02 feb 2011 7:42 Onderwerp: |
|
|
Op het moment dat het college door heeft dat er een fout is gemaakt, bijv bij de eerste uitbetaling van loon, kunnen ze net zo makkelijk weer een besluit nemen waarmee ze het eerdere besluit terugdraaien.
Jouw bezwaar zal dan niet veel helpen.
Ik zou maar gewoon blij zijn met de oorspronkelijke promotie. Bovendien word je niet echt populair als je gaat proberen om het onderste uit de kan te halen op deze manier en je moet toch verder met ze. |
|
|
|
 |
|