|
Auteur |
Bericht |
DeInternetStore
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 24 aug 2009 18:47 Onderwerp: betreft: winkel vergelijking op winkel website |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een vraag omtrent het vergelijken van producten op een online webshop.
Zelf weet ik erg weinig van juridische zaken vandaar dat ik de vraag in dit forum stel.
Onlangs ben ik met een collega een V.O.F. begonnen wat zich bezig houd met het exploiteren van online webshops.
Omdat onze producten gegarandeerd de goedkoopste van Nederland zijn willen wij dit natuurlijk ook aan de klanten duidelijk maken.
Daarom willen wij bij ieder product een vergelijkingslijst toevoegen met de 10 bekendse winkels waarin vervolgens de winkelnaam en prijs getoond worden.
Natuurlijk zullen we erbij vermelden dat alle prijzen onder voorbehoud zijn en prijsacties niet meegenomen worden.
Nu vroeg ik mij af op dit toegestaan is.
Vooral omdat wij geen objectieve partij zijn maar positief naar voren komen dankzij de vergelijking.
Met vriendelijke groet,
Anne Willems
De Internet Store |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 24 aug 2009 22:03 Onderwerp: |
|
|
Dit is vergelijkende reclame, want je noemt een concurrent en profileert jezelf als "beter". Op zich mag dat, maar je moet je houden aan art. 6:194a BW. Een praktische samenvatting daarvan bij Zibb. Heel kort: houd het netjes, en vraag je altijd af of jij ook zo in dat lijstje zou willen staan als je een concurrent was.
Arnoud _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 25 aug 2009 6:50 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij vermijd je een hoop problemen als je gewoon je bedrijf aanmeldt voor van die prijsvergelijkingssites (zoals Kelkoo). Dan is het de derde die laat zien dat jij de goedkoopste bent. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
DeInternetStore
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 sep 2009 16:31 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de antwoorden.
Het lijkt ons bij nader inzien ook slimmer de verkoop website en vergelijkings website apart te houden. |
|
|
|
 |
|