|
Auteur |
Bericht |
patrick36
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 11:57 Onderwerp: beslaglegging door deurwaarder |
|
|
Ik woon bij mijn ouders kan de deurwaarder beslag leggen op mijn spullen.
Ik heb niks maar toch het gevoel dat ze bij mijn ouders aan de deur komen .
Graag meningen?
Patrick |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 12:02 Onderwerp: Re: beslaglegging door deurwaarder |
|
|
patrick36 schreef: | Ik woon bij mijn ouders kan de deurwaarder beslag leggen op mijn spullen.
|
De deurwaarder kan alleen beslag leggen op de eigendommen van de beslagene. Het is derhalve van belang dat er enig bewijs bestaat ten aanzien van de eigendom. |
|
|
|
 |
patrick36
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 12:26 Onderwerp: bedankt |
|
|
ja dat dacht ik al dus mijn ouders BV moeten alle bonnen verzamelen dat is bijna onmogelijk maar dat bedoel je toch?
Gr Patrick |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 16:46 Onderwerp: |
|
|
"De deurwaarder kan alleen beslag leggen op de eigendommen van de
beslagene. Het is derhalve van belang dat er enig bewijs bestaat ten
aanzien van de eigendom."
Volgens mij, indien belanghebbende minderjarig is, zijn de ouders c.q. voogden, zowieso aansprakelijk, of zie ik iets over het hoofd?
Dit lijkt mij niet zo moeilijk...........  |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 16:55 Onderwerp: |
|
|
leader schreef: | "De deurwaarder kan alleen beslag leggen op de eigendommen van de
beslagene. Het is derhalve van belang dat er enig bewijs bestaat ten
aanzien van de eigendom."
Volgens mij, indien belanghebbende minderjarig is, zijn de ouders c.q. voogden, zowieso aansprakelijk, of zie ik iets over het hoofd?
Sorry, ik zie dat mijnheer inmiddels 36 jaar oud is, ja, dan ga ik mee met de mening van StevenK, aan de andere kant, is er niet iets van "grondrecht"?
M.a.w. alle goederen welke zich bevinden op het huiselijk/geregistreerde adres van gedaagde, dat deze goederen beslagen kunnen worden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 17:14 Onderwerp: |
|
|
leader schreef: | Volgens mij, indien belanghebbende minderjarig is, zijn de ouders c.q. voogden, zowieso aansprakelijk, of zie ik iets over het hoofd?
Afgezien van de meerderjarigheid van patrick36, als beslag zou worden gelegd op de eigendommen van minderjarige, dan zijn dat niet de eigendommen van de wettelijke vertegenwoordigers.
Voor zover de ouders aansprakelijk zijn, zullen zij moeten worden aangesproken voordat beslag kan worden gelegd op hun spullen.
Verder lijkt het mij niet kloppen dat ouders automatisch aansprakelijk zouden zijn voor de schulden van een minderjarige. Ouders kunnen wel aansprakelijk zijn door het onrechtmatig verlenen van toestemming waar ze dat niet hadden behoren te doen. Ouders kunnen aansprakelijk zijn voor schade door onrechtmatige daad, waarbij de precieze regeling afhangt van de leeftijd van het kind. Verder zie ik niet direct mogelijkheden voor een schuldeiser om zich op de ouders te verhalen (misschien mis ik iets?).
leader schreef: | M.a.w. alle goederen welke zich bevinden op het huiselijk/geregistreerde adres van gedaagde, dat deze goederen beslagen kunnen worden? |
Alleen de belastingdienst kan een bodembeslag doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 04 sep 2007 23:55 Onderwerp: Re: beslaglegging door deurwaarder |
|
|
patrick36 schreef: | Ik woon bij mijn ouders kan de deurwaarder beslag leggen op mijn spullen.
Graag meningen?
Patrick |
Mijn professionele mening? Gewoon je schulden betalen! Doe je dat niet en je woont nog als (36-jarige ?) thuis bij je ouders dan vraag je erom. Waarom regel je niks met de deurwaarder, of is dit een principe kwestie? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 05 sep 2007 0:24 Onderwerp: |
|
|
Misschien heeft hij geen geld? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 05 sep 2007 9:02 Onderwerp: Re: beslaglegging door deurwaarder |
|
|
blackdiamond schreef: | patrick36 schreef: | Ik woon bij mijn ouders kan de deurwaarder beslag leggen op mijn spullen.
Graag meningen?
Patrick |
Mijn professionele mening? Gewoon je schulden betalen! Doe je dat niet en je woont nog als (36-jarige ?) thuis bij je ouders dan vraag je erom. Waarom regel je niks met de deurwaarder, of is dit een principe kwestie? |
Vind je dat een professionele mening? Je bent erg snel met (ver)oordelen terwijl je vrijwel niets van de situatie afweet. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|