|
Auteur |
Bericht |
Phont
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 nov 2008 13:24 Onderwerp: beslaglegging door deurwaarder + openbare verkoop |
|
|
Mijn vriendin krijgt volgende week bezoek van de deurwaarder, wegens een openstaande schuld volgt er een openbare verkoop. Nu staat zij al een hele tijd onder bewindvoering, valt hier nog een oplossing voor te vinden voor volgende week? De bewindvoering laat ook niets van hen horen, mijn vriendin is helemaal op..
Kan hier nog iets aan veranderd worden zonder dat de hele inboedel voor een habbekrats verkocht wordt?
Hartelijk dank voor enig antwoord,
Paul |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 13 nov 2008 14:22 Onderwerp: |
|
|
Hoe dit in de praktijk precies werkt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat als iemand voor haar die schuld voldoet (contant uiteraard, de schuldeiser zal niet nog langer willen wachten), de openbare verkoop niet doorgaat. De persoon die voorschiet kan het geld dan later weer op je vriendin verhalen, maar loopt natuurlijk het risico dat daar niet veel van komt.
Een andere mogelijkheid is om bij die openbare verkoop de spullen op te kopen. De opbrengst gaat naar de aflossing van de schuld, en de spullen blijven bewaard. De kosten van de openbare verkoop gaan er natuurlijk wel vanaf. Als de opbrengst niet voldoende is om de schuld af te lossen, blijft de restantschuld staan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|