|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 17 feb 2011 15:04 Onderwerp: |
|
|
ddhont schreef: | In het ergste geval (wanneer er helemaal niets geregeld was qua relatie, bv. geregistreerd partnerschap of iig beiden op hetzelfde adres ingeschreven volgens GBA) ben je volledig verantwoordelijk voor de schuld. |
Als er niets geregeld is qua relatievorm, bijv. alleen samenwonen, dan is TS juist niet aansprakelijk voor schulden die haar partner is aangegaan. TS is voor de helft aansprakelijk als er een gemeenschap van goederen was (in het geval van een huwelijk of geregistreerd partnerschap).
(Natuurlijk is TS volledig aansprakelijk als op grond van de verschillende stukken door de rechter wordt vastgesteld dat TS zelf de schulden is aangegaan.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wendy1982
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 feb 2011 19:00 Onderwerp: |
|
|
En dat laatste is dus gewoon niet het geval.
Ik ben GEEN lening aangegaan! HIJ heeft mijn handtekening achter mijn rug om vervalst. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 18 feb 2011 0:09 Onderwerp: |
|
|
wendy1982 schreef: | En dat laatste is dus gewoon niet het geval.
Ik ben GEEN lening aangegaan! HIJ heeft mijn handtekening achter mijn rug om vervalst. |
Dat is niet noodzakelijk in tegenspraak met dat laatste. Het gaat erom dat jij voor de rechter aantoont dat jij nooit hebt getekend. Als de rechter oordeelt dat jij de lening bent aangegaan, bijv. als je nalaat om je te verweren, dan kun je daar alleen nog onderuit komen door te zorgen dat dat vonnis van tafel gaat, nl. door in verzet te gaan of hoger beroep in te stellen voor zover dat nog mogelijk is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 22 feb 2011 15:41 Onderwerp: |
|
|
Verzet is o.g.v. 143 Rv mogelijk binnen 4 weken nadat je kennis hebt genomen van de "inhoud" van het vonnis. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs het vonnis zelf te zijn, maar wel van enige akte waaruit (rechtsgeldig) opgemaakt kan worden wat er op basis van het vonnis van de gedaagde verwacht moet worden.
Kortom, de termijn van verzet vangt niet per definitie aan op de datum van betekening van het vonnis. Bijvoorbeeld bij betekening in gesloten envelop vangt dan nog niet de verzettermijn aan.
Ik zie een mogelijkheid voor TS om in verzet te komen, daar op 4 februari de aankondiging voor beslaglegging is gedaan. Vaststaat in ieder geval wel, dat voor TS de termijn IN IEDER GEVAL afloopt op 4 maart 2011.
Ongeacht de psychische toestand van TS, wordt het ijd voor haar om in actie te komen! Je berusten in het feit dat je advocaat slecht bereikbaar is, helpt je geen steek verder! |
|
|
|
 |
|