|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 apr 2011 22:47 Onderwerp: belasting |
|
|
Beste,
maar stel dat op de aangifte 2010 100.000 euro word aangegeven en op de aangifte van 2011 ineende ik zeg maar wat 30.000 euro.
kan ik nu bij de scheiding eisen dat hij de aangifte van 2010 en 2011 en misschien als alles nog niet geregeld is 2012 overlegt aan mijn advocaat?
En als ik dan zie dat er ineende 70.000 euro is verdwenen heeft mijn advocaat dan mogelijkheden om er achter te komen hoe of wat? En gaat de belasting zelf geen vragen stellen?
Dododo |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 15 apr 2011 9:34 Onderwerp: |
|
|
Over wat voor belastingaangifte heeft u het? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 15 apr 2011 15:05 Onderwerp: |
|
|
Had ik ook al aan gedacht, maar omdat TS het heeft over de aangiften van 2011 en 2012 begon ik te twijfelen..
Alleen de IB van 2010 hoeft pas net ingeleverd te zijn, en dan nog duurt het wel even voordat die definitief is.
Vandaar de vraag aan TS over welke belasting het ging.
Daarnaast kan ik wel antwoorden op de vraag of de belasting vragen gaat stellen waar het geld gebleven is..
Daar kan ik kort over zijn: nee.
Je bent namelijk geen verantwoording schuldig aan de belastingdienst over de besteding van je eigen geld. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 15 apr 2011 16:55 Onderwerp: |
|
|
Mocht het over IB gaan, is dat wel opvallend. Immers voor box 3 wordt in 2010 nog een gemiddelde genomen met als toetsmoment 1/1 en 31/12 terwijl vanaf 2011 voor box 3 alleen nog maar wordt gekeken naar 1/1. Box 3 in 2011 moet gelijk zijn aan het einde van box 3 in 2010. Maar goed het blijft gissen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: vr 15 apr 2011 21:11 Onderwerp: belasting |
|
|
Ik was idd een beetje onduidelijk. Het gaat om de inkomstenbelasting.
Een van de antwoorden is dat de belasting niet gaat vragen als er in box drie ineende een volgend jaar inplaats van 100.000 euro 30.000 euro word opgegevem.
Maar als je een schenking wil doen dan moet je het toch ook opgeven?
Terwijl er in 1 van bovenstaande antwoorden wordt gezegd dat de belasting nooit gaat vragen. Dat je zelf moet weten wat je doet met je geld . Hoe zit het dan precies?
groet Dododo |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: vr 15 apr 2011 21:37 Onderwerp: |
|
|
Schenkingen boven een bepaald bedrag vallen onder het schenkingsrecht, en daar moet dan aangifte van gedaan worden.
Dit moet echter gedaan worden door de ontvanger, niet door de schenker.
Dat heeft echter niets met de inkomstenbelasting te maken.
Wat je met je inkomen/vermogen doet is geheel jouw zaak, daar heeft de belasting niets mee te maken.
Als jij alles op wilt maken, prima. |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 18:56 Onderwerp: IB belasting box drie |
|
|
Beste mensen,
Maar stel er word scheiding aangevraagd in april 2011 In het convenant wordt ook de boedelverdeling gevraagd.
Na een half jaar word de scheiding uitgesproken door de rechter. Nu de boedelverdeling. Ex overlegt belastingaangifte 2011 (definitieve) daar wordt in box drie 100.00 aangegeven.
Stel dat ie 100.000 van de bank haalt . (want je moet ook in huis zijnde kapitaal aangeven) en in een ouwe sok stopt. En dan niet per 1 april 2012 opgeeft aan de belasting. Als dan de scheiding voorbij is en ik al mn spaarcenten heb gedeeld met hem hij alles weer op de bank zet en dan de belasting inlicht dat ie vergeten is 2012 geld op te geven. en de belasting vraagt om alsnog de belasting voer 100.000 euro te innen over 2012
hoe gaat zoiets dan. Ben ik dan gewoon de klos als ik wel gewoon mn bankrekening overleg??
do
Dat wil ik wel graag weten
Dan is alles nog niet |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 18:57 Onderwerp: |
|
|
Die onderste zin hoort er niet bij
Do |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 19:13 Onderwerp: |
|
|
Hoe hij na de scheiding zijn belastingaangifte doet lijkt mij zijn zorg?
Wat is nu precies het probleem? Dat je bij de verdeling van de boedel minder denkt te zullen krijgen dan waar je recht op hebt? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 19:20 Onderwerp: |
|
|
In november 2011 is zelfs waarschijnlijk de aangifte van 2010 nog niet definitief.
Ik snap nog steeds niet wat de belastingaangiften er mee te maken hebben (als het gaat om het verdelen van de boedel). |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 19:39 Onderwerp: belasting |
|
|
Natuurlijk kun je uit mijn verhaal wel lezen dat ik alles eerlijk verdeeld wil. Dat wil iedereen toch
Je snapt t niet Ik zal het je uitleggen. Als hij niets overlegt waar hij zijn geld heeft uitstaan en zn banrekeningen niet overlegt en ik wel dat ben ik de pineut. Ik ken hem beter dan wie ook. Eerlijk is ie niet.
Dus ik denk/hoop dat mijn advocaat wel kan eisen dat hij de aangiftes overlegt.
Daar kan de advocaat inzien wat hij heeft opgegeven.
Ik denk dat dat dan de enige manier is om zicht te krijgen op zijn deel. Net zoals hij zicht mag hebben op mijn deel. Maar als iemand zn bankrekeningen niet overlegt tja dan weet je niets. En daarom mijn vraag hoe de belasting omgaat als ie een jaar niets heeft opgegeven en in huis heeft gestopt en het jaar daarop wel de belasting inlicht dat ie het vergeten is dat ie het in huis had Terwijl het dan voor mij lijkt alsof ie alles heeft opgemaakt.
Dus dat is mijn vraag hoe de belasting met zoiets omgaat.
Tja je moet met zon man getrouwd zijn geweest om te weten dat iemand zoiets kan doen.
do |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 19:44 Onderwerp: |
|
|
Als je aanwijzingen hebt dat er opeens grote sommen geld zijn uitgegeven of verdwenen, dan moet je dat in de echtscheidingszaak naar voren brengen. Als je ex weigert om inzage te geven in zijn bankgegevens, zal de rechter daar een conclusie aan moeten verbinden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 21:28 Onderwerp: |
|
|
Daarnaast blijft het feit staan dat de aangifte van 2011 pas in april 2012 ingeleverd hoeft te worden, er uitstel verleend kan worden tot minimaal september 2012 en deze aangifte dan pas ergens in 2013 definitief wordt.
Helaas heeft u hier dan weinig aan.
Het enige wat u kunt doen is het advies van Bonafides opvolgen. |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 apr 2011 14:08 Onderwerp: |
|
|
Maar om in te gaan op je vraag: Het opzettelijk doen van een onjuiste aangifte is een strafbaar feit. De belastingplichtige heeft de mogelijkheid om straffeloos terug te komen op een opzettelijk onjuiste aangifte. Art. 69 lid 3 AWR regelt dit, echter alleen als de belastingdienst zelf nog geen onderzoek is gestart (denk aan de zwartspaarders etc.). Strikt genomen zou de situatie die je schetst volgens mij dus kunnen. Let wel dat je ex dan richting jou en jouw advocaat wel een ander strafbare feit pleegt, nml. valsheid in geschrift (225 sr.). Voor dit laatste feit bestaat geen inkeerregeling. |
|
|
|
 |
|