|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 apr 2011 11:59 Onderwerp: belasting |
|
|
Dankjewel LM Dat was ook wat ik bedoelde.
Maar het jammere is dat ik als hij dat doet ik er niet achter kan komen.
Dan is de scheiding achter de rug. Dan gaat hij alsnog de belasting inlichten en ben ik de pineut.
Als iemand een idee heeft om dit te voorkomen dan zou ik daar wel rustig van worden.
Ik ken mijn ex. Hij is zo ontzettend sluw. Het enige voordeel wat ik ervan heb is dat ik een stuk slimmer ben geworden inplaats van een naieveling.
Ik kan het zelf ook doen overigens, maar ik wil het gewoon niet. Als ik echt voor 100 % zeker zou zijn dat ie het zal doen dan wel. Maar helemaal zeker weet ik t nooit bij hem. Hij is onvoorspelbaar. Ik wil voorbereid zijn voor als ie het wel gaat doen. Iets waarbij ik zelf wel te goeder trouw blijf.
Misschien een uitdaging voor slimme mensen? Om iets uit te vinden,waardoor hij zoiets niet kan doen
Dododo |
|
|
|
 |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 apr 2011 11:59 Onderwerp: belasting |
|
|
Dankjewel LM Dat was ook wat ik bedoelde.
Maar het jammere is dat ik als hij dat doet ik er niet achter kan komen.
Dan is de scheiding achter de rug. Dan gaat hij alsnog de belasting inlichten en ben ik de pineut.
Als iemand een idee heeft om dit te voorkomen dan zou ik daar wel rustig van worden.
Ik ken mijn ex. Hij is zo ontzettend sluw. Het enige voordeel wat ik ervan heb is dat ik een stuk slimmer ben geworden inplaats van een naieveling.
Ik kan het zelf ook doen overigens, maar ik wil het gewoon niet. Als ik echt voor 100 % zeker zou zijn dat ie het zal doen dan wel. Maar helemaal zeker weet ik t nooit bij hem. Hij is onvoorspelbaar. Ik wil voorbereid zijn voor als ie het wel gaat doen. Iets waarbij ik zelf wel te goeder trouw blijf.
Misschien een uitdaging voor slimme mensen? Om iets uit te vinden,waardoor hij zoiets niet kan doen
Dododo |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 27 apr 2011 11:42 Onderwerp: |
|
|
LM schreef: | Maar om in te gaan op je vraag: Het opzettelijk doen van een onjuiste aangifte is een strafbaar feit. De belastingplichtige heeft de mogelijkheid om straffeloos terug te komen op een opzettelijk onjuiste aangifte. Art. 69 lid 3 AWR regelt dit, echter alleen als de belastingdienst zelf nog geen onderzoek is gestart (denk aan de zwartspaarders etc.). Strikt genomen zou de situatie die je schetst volgens mij dus kunnen. Let wel dat je ex dan richting jou en jouw advocaat wel een ander strafbare feit pleegt, nml. valsheid in geschrift (225 sr.). Voor dit laatste feit bestaat geen inkeerregeling. |
Vergeet art. 67n AWR niet: als de inkeer meer dan twee jaar na het beboetbare feit plaatsvindt, kan nog steeds een (gematigde) vergrijpboete worden opgelegd. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 16:15 Onderwerp: belasting |
|
|
Het verkeerd aangiften doen is strafbaar, dat mag duidelijk zijn. Alleen dat geeft geen zekerheid, hetgeen Do eigenlijk wil.
Absolute zekerheid zul je nooit krijgen tenzij Do weet bij welke bank(en) tegoeden staan en dat alle goederen meegenomen in de verdeling. Aangiften IB zijn indicatief. Bepalend voor de deling is het tijdstip waarop de scheiding van toepassing is. Als op 30/11 wordt gescheiden en verdeeld dan heb je eigenlijk niets aan de aangiften van een jaar eerder.
Als je weet waar de tegoeden staan kun je eventueel gebruik maken van verklaring van de bank (standaardbankverklaring) maar die krijg je pas na goedkeuring van de rekeninghouder. Kortom, het zal moeilijk blijven. |
|
|
|
 |
|