|
Auteur |
Bericht |
maxx-x
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 2
|
Geplaatst: wo 28 dec 2011 18:44 Onderwerp: beeindiging contract callcenter |
|
|
Ik heb op 23 december te horen gekregen dat mijn contact niet verlengt zou worden per 31-12-2011. Dat mijn contract niet doorloopt vind ik op zich niet zon probleem aangezien ik na 3 jaar wel weer toe ben aan wat anders. Maar Ik zit er een beetje mee dat dit pas zo laat aan mij gemeld is. De leiding gevende gaf aan dat ze het vergeten was en dacht dat mijn contract langer zou doorlopen. Maar ook dat ze niet de verplichting hadden om dit 4 weken van te voren te melden. Hiermee kom ik wel in de problemen met het vinden van nieuw werk en ww aanvraag.
Ik heb een 24 uur contract voor bepaalde tijd.
En mijn vraag is of het een verplichting is om mij in ieder geval 4 weken van te voren te vermelden dat mijn contract niet doorloopt. En hoe het met een eventueele "gouden handruk" zit.
Bij voorbaat dank! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 dec 2011 18:53 Onderwerp: |
|
|
Je had een tijdelijk contract, dat wil zeggen een contract voor bepaalde tijd. Een contract voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af na verloop van de bepaalde tijd.
Het is netjes om de werknemer tijdig op de hoogte te stellen dat zijn contract niet zal worden verlengd, maar op de werkgever rust geen verplichting om dat te doen. Hetzelfde geldt voor de werknemer: het is netjes als hij zijn werkgever tijdig op de hoogte stelt dat hij zijn contract niet wil verlengen, maar hij is dat niet verplicht.
Op een ontslagvergoeding heb je uiteraard geen recht. Je hebt niet voor niets een tijdelijk contract. Je wordt niet ontslagen, je krijgt alleen geen nieuw contract.
Quote: | Hiermee kom ik wel in de problemen met het vinden van nieuw werk en ww aanvraag. |
Je had zelf tijdig kunnen informeren hoe de werkgever dacht over verlenging van het contract. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|